torsdag 24 maj 2012

though your arms and legs are under, love will be the echo in your ears

Lugn vecka träningsmässigt, men mycket att göra ändå =)
I Måndags vilade jag efter förra veckans bravader och i Tisdags stod cykel och styrketräning på schemat. Jag körde maxstyrka på ben och maxade ut på 190kg i benpress i maskin (eftersom Anderstorp inte har fria vikter till ben måste det göras i maskin). Jag känner mig riktigt stark i benen, och det är nog första gången någonsin. Både cyklingen och löpningen går framåt och nu börjar benmusklerna till och med synas. Innan har det mest varit en massa mjukt där ;-) På Tisdagskvällen åkte jag, mamma, Emma och lillasyster Malin till Vetlanda för att se/fotografera matchen mellan Vetlanda och Västervik.
Dumbo

Igår körde jag långa löpintervaller och ett kortare A2-pass på cykeln på morgonen och stakade ett kortare distanspass på 3or på eftermiddagen. Med 32 grader i solen var det ett bra val att bara slänga på sig sportBH och korta shorts, och motvind till Gnosjö har väl aldrig varit mer välkommet än just igår.. :-)

Idag blev det mer styrketräning i form av överkroppsstyrka och ikväll var planen först att springa Råskinnet, en grymt tuff terrängtävling här i Anderstorp, men eftersom vi måste vara i Göteborg i någorlunda tid och tävlingen inte går förrän vid 19 blir det inte av. Riktigt tråkigt.

I helgen får jag se lite vad det blir till, förhoppningsvis hittar jag ett gym och kan köra lite styrka/löpintervaller/crosstrainer - annars vet jag från förra året att vi inte gör annat än gå runt i Göteborg hela dagarna, så vardagsmotion lär man i alla fall få mycket av :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.