onsdag 28 november 2012

Från v14 till 24 och ett snöigt helgäventyr .


Hej!
Tack för en jättebra blogg!
Jag har lite frågor.. Jag e i v14 nu och börjar få mage, när började du få mage? Hur såg du ut i v14? (om du tog bilder från så tidigt)
/ Madde (:

Svar
Magen har inte varit synlig förrän nu de senaste veckorna, i v14 syntes nästan ingenting alls =) Magmusklerna blev lite mindre synliga kring v12, men hade ingen mage. Kring v16 började den bli lite pluffsig längst ner och sen dröjde det fram till v20 ungefär innan jag fick någon egentlig mage. Har läst att om du har väldigt stark magmuskulatur så hjälper de liksom till att hålla in magen, därför syns den ofta senare på vältränade förstföderskor. Nu har mina magmuskler börjat dela på sig så nu såhär i v24 börjar det verkligen bli mage av det hela =) 

v14
Ingen mage men mycket mindre synliga magmuskler än tidigare.

v14

i v15 gick jag 110KM stavgång i Norrland.

v15
Fjällräven Classic

v16, sista veckan jag tränade magmuskulaturen. Körde hur mycket chins och pull-ups som helst under den här veckan, för visste att det skulle ta lång tid innan jag skulle få nöjet att göra det igen =)

v23

idag - v24, delade magmuskler och +9-10kg =)

Jag har tagit det lite lugnare med träningen i veckan. Efter stavgångsintervaller förra veckan fick jag lite känningar i rygg och i höften och det blev ett par dagar med ofrivillig vila. Och det var kanske lika bra det, för nu kommer jag vara helt pigg och allert i kroppen inför helgens snöäventyr! I morgon bitti efter morgonsimningen i Anderstorp går nämligen teambilen mot Värmland och Torsby. Vi hoppas hinna med ett kvällspass i tunneln och sedan långa - eller dubbla - pass resterande dagar innan vi åker hem på Söndag eftermiddag =) Har vi riktigt tur kanske det hinner spåras lite ute i naturen också så slipper vi för mycket tunnelseende. 

7 kommentarer:

  1. Hur var äventyret i norrland? Du skrev inget om det på bloggen? :)
    Kämpa på med fina magen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, hur det var.. Det var förjävligt haha =)
      Jag gjorde ju en chansning med mina skor. Jag kunde välja mellan att köpa ett par dyra vandringsdojjor eller köra på mina traillöparskor med bra dämpning. Risken med trailskorna var att de inte är stabiliserade för fjällvandring och jag kunde eventuellt få ont i fötterna, men risken med att köpa ett par nya vandringsdojjor som inte är ingågna var lika stora, men då handlade risken om att jag kunde få stora blodblåsor som kunde hindra mig från att gå.
      Jag valde att chansa på mina trailskor men fick så vansinnigt ont i fötterna så det går inte beskriva. Det var som att gå på kvinar och eld, och när jag tog ut dem ur skorna svullnade de upp till dubbel storlek.

      Utöver det så insåg jag någon gång under den första dagen att jag inte gillar att gå. Jag tyckte det var så enormt tråkigt! Fann verkligen ingen glädje i det någonstans. Däremot blev det 50 timmar av mentalt arbete. Hela tiden "Bara 2 timmar kvar till vi stannar en kvart och äter, bara två timmar kvar tills du slipper gå för en liten stund" osv.

      När vi kom i mål var jag så mentalt slut att jag aldrig orkade skriva om det. Gjorde några försök men kände inte att det blev bra och att det blev ett enda långt klagobrev =) Men kanske skall lägga ut lite bilder från äventyret, för det blev många fina naturbilder.

      Skulle jag göra det igen skulle jag nog köra på lätt packning och träna såpass mycket distanslöpning innan så jag är i form att springa igenom som många ultralöpare gör =)

      Men ja, det var inte så himla lyckat. Hade hellre åkt Sälen-Mora t/r på en dag om man säger så.

      Radera
  2. Då kanske vi syns i tunneln! Har köpt mig nya skidor och funderar på att åka dit och testa dem i helgen, orkar inte vänta på att det ska komma snö så man kan åka ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att jag inte såg den här kommentaren innan! Hade varit roligt att ta ett varv tillsammans =) Var du där?

      Radera
    2. Jag lyckades inte få tag på en bil så jag kunde ta mig iväg, men hoppas på att ta mig upp nu under veckan någon dag. Ja det hade varit roligt :)

      Radera
  3. Vart brukar ni bo när ni är på skeikampen i norge och tränar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En vän och släkting till mig har en stuga där som jag har lånat de gånger jag varit där =) Men vet att det finns fina stugor och lägenheter att hyra nära skidbacken. Vid skidbacken finns spår att följa till det sk spårsystemet där man kan välja och vraka bland distanser och höjdmeter, så bor man där behöver man inte använda bilen.
      Ett tips är däremot att ta med sig så mycket mat man kan från Sverige. När vi åker dit brukar jag göra upp så många middagslådor jag kan i förväg så allt man behöver köpa där är mjölk och bröd och någon eventuell chokladbit, för maten kostar skjortan där uppe.

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.