måndag 14 juli 2014

Bildbomb från fin träningsvecka på Helin.

Förra veckan blev en riktigt bra träningsvecka. Med 2 vilodagar fick jag ihop 23 timmars träning där det allra mesta bestod av löpning med stavar. Förutom löpning var 4 timmar rullskidor och 3,5 timme mountainbike. I snitt har jag klättrat 1300 höjdmeter varje träningsdag. Trots mycket mängd hann jag även  med tre fartpass: ett med kortare löpintervaller, ett löppass med 3 stycken 8 minutare och ett intervallpass på rullskidorna uppför "Brattsete". Brattsete är en grusväg på 2,5KM som stiger 400 höjdmeter upp på ett fjäll. Tyvärr hade de skrapat vägen dagen innan jag körde så det var riktigt svårt att få till tekniken och där det var för mjukt fick jag försöka hoppskejta och staka. Trots det så slog jag min rekordtid upp backen från förra året med 4 minuter. Då tog en intervall 25-26 minuter och igår tog det 21 minuter. Förhoppningsvis hinner vägen bli bättre framåt slutet på den här veckan så jag kan testa igen.

Belöning på toppen! Etixx citronbar :-)

Morgonkaffe, utsikt och Charlie som klipper gräset.

Inväntar gel-kicken.

Utan tvekan den godaste baren jag ätit! Smakar choklad och kokkos.


Gilafjell


Utsikt från Grindafjell

Kruk, Gilafjells högsta topp.











5 kommentarer:

  1. Så sjukt mäktig bild när du står med ryggen mot kameran, vänd mot horisonten!
    /Emelie Rautio

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vart köper du dina etixx ifrån i sverige? /Malin Lundqvist

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej malin! :-) Etixx lanseras inte i Sverige förrän till hösten. Då kommer man kunna köpa produkterna på Apotek & på Apoteket online :)

      Radera
  3. Åh tack Majken för snabbt svar :) ser jag fram emot! Förresten jag har nå fler frågor till dig om träning och tävling etc, har du någon mail man kan nå dig på? Har följt dig i bloggen länge och nu hittat dig på instagram och följer dig där. Du är en himla inspiration om att allt är möjligt :) / Hälsningar Malin Lundqvist (malinlundqvist@live.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så jättemycket Malin! :-) Du kan maila mig på majkenjh@gmail.com :-) Kram!

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.