fredag 10 april 2015

Dubbelfel.

Efter Årefjällsloppet var vi många som tänkte "Nu gör det ingenting om jag blir sjuk! Nu händer det ju ändå ingenting". Och sjuk har jag blivit; men tji fick jag. För det skulle ju visst hända någonting.

Idag skulle jag egentligen vara i Idre och påbörja min utbildning till längdskidcoach med Ski Pro Am/svenska skidförbundet. Men i Onsdags blev jag sjuk och tvingades därför ställa in alltihop. Hade sett fram emot det här vansinnigt mycket och det känns rent ut sagt piss att jag missar det. Nästa kursstart är i December, men den lär hålla på under säsongen 15/16 och jag är inte riktigt säker på att jag kommer hinna med det då. Så antagligen får jag vänta ett helt år med utbildningen.

Och för att toppa det här blev det dunderbråk bland kaninerna igår. Qrita fick sitt kön sönderbitet och sin mage uppriven av en annan (brunstig) hona. Full fräs till veterinären (sjuk och jäklig) med en unge som varvade vistelsen med att gråta för att han var orolig för Qrita och med att springa runt högt och lågt och försöka ta sig in i operations- och undersökningssalar. Små barn har verkligen inga problem med att uppfatta när de inte ska busa och sen skita i det och göra det ändå..



För att förhindra att såret skall bli smutsigt eller att hon skall hamna i ett nytt bråk har Qrita fått flytta in tills såren läkt ihop. Tycker så synd om henne, hon som är van vid så mycket plats och aktivering. Gör ont i mig när jag tänker på att det här är en laglig yta för henne. Det skulle alltså vara helt lagligt att ha henne på denna ytan i resten av hennes liv. Hon kan inte ens hoppa tre steg på längden. Det är sjukt att så aktiva djur som kaniner tillåts hållas på så små ytor. Som tur är kommer hon kunna flytta ut till sin 80m2-hage igen om ett par veckor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.