fredag 2 september 2016

Revanschen.

I Maj i år tävlade jag och Ida i crossfit för första gången. Den helgen är fortfarande den absolut roligaste helgen jag haft under 2016, men det har grämt oss något fruktansvärt att vi förlorade finalen, och därmed hela tävlingen, på något som vi innan dess aldrig hade försökt oss på - ropeclimbs. Vi ledde finalen klart inför repklättringen men där tog det tvärstopp, vi klarade inte timecapen, blev passerade av två andra lag och slutade på en tredjeplats. Än mer retligt blev det när Ronnie visade mig ropeclimbs i den nya lokalen för någon månad sedan och jag lärde mig det på sisådär 2 minuter...

Men idag var det dags - vi gjorde om finalen. Givetvis blir det inte helt jämförbart med tävlingen eftersom vi då hade kört 6 vansinnigt tuffa event innan finalen - men känslan vi hade idag och tiden vi fick var verkligen över all förväntan.

Finalen, och därmed dagens pass, bestod av:
- 800 meter löpning (man springer tillsammans)
- 100 doubleunders
- 80 hang powercleans (frivändningar med start från höften) 50kg herrar/30kg damer
- 60 frontsquats/frontböj 50kg/30kg
- 40 powersnatch/styrkeryck 30kg/20kg
- 20 chins
- 3 ropeclimbs

Löpningen kör man tillsammans och sedan delar man övriga repetitioner som man vill mellan sig. Ida och jag har fördelen att vara bra på olika saker så fördelningen mellan repetitionerna ger sig ganska naturligt. Ida körde fler hang powercleans och frontsquats medan jag körde alla doubleunders, några fler chins och de tre repklättringarna. Powersnatcharna delade vi jämt mellan oss. Tiden? 12:23 :-) Nästan 5 minuter snabbare än i April!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.