söndag 27 mars 2011

18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..

Jag tycker om jordnötter med yoghurt runtom & isvatten med lime. Det är väl det enda : )
Läsk tycker jag smakar peck, godis är förvissa gott men inte direkt jättefint för kroppen så jag avstår det som oftast. De sista 8 månaderna har jag nog bara ätit godis två gånger. Samma sak med chips, gott men inte bra för kroppen så jag käkar hellre nötter. Kalorimässigt sett är det inte så lite i nötter heller, men det är betydligt mycket fler E-ämnen & fel sorts fett i godis än vad det är i nötter. Man kan inte alltid tänka på antalet kalorier utan man måste ju också tänka på dels vad kalorierna innehåller och hur lätt kroppen har för att bryta ner dem. Onaturliga ämnen, som godis, tar längre tid för kroppen att göra om till energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.