torsdag 3 mars 2011

inför Vasaloppet 2011



I Måndags insjuknade ungefär alla inom en mils radie känns det som. Var jag än gick var alla snoriga, febriga och sjuka. Satt ute och åt lunch och hörde en servitris småskryta om att hon var så duktig för att hon jobbade fastän hon var sjuk. Hur galet är inte det? Och inom det yrket, dessutom. Där man dagligen kommer i kontakt med en massa människor som man kan smitta. Äckligt & vidrigt. Så i Måndags kväll bestämmde vi oss för att det här inte fungerade och att det bästa skulle vara att komma iväg. Lite som att vara i karantän : )
Jag tog mitt pick, pack, mina löparskor & mina skidor och åkte iväg till Vetlanda där jag har skött laddningen inför Vasan hemma hos Tomas. Lite kortare skidpass, intervaller, styrketräning osv.


I morgon åker vi till Mora & på Lördag skall vi testa skidor i Risberg. På Söndag kl 08 smäller det! Har seedat mig till 3e led & tror det blir bra. Kommer förhoppningsvis inte drabbas för mycket av den där kön i första backen när jag startar så långt fram. Förra året var det förjävligt med folk precis överallt. Kommer ihåg när jag kom till AOK's station och nästan grät. Inte för att jag var speciellt trött utan för att jag inte kom fram pga alla människor.


Vill ni följa mig via sms gör ni det genom att skriva "VASA VL 18809" till 72 777. Priset på sms-kalaset är 30,-. Men tänk så många sms ni får för det! ; )


Kroppen känns jättebra i övrigt. Halsen är lite sisådär men det är nog bara pre-lopp nervös. Har haft lite småkänningar i hals dagarna innan alla lopp den här säsongen men inget bestående eller allvarligt. Tomas har fått sig massagestol så har i princip bott i den när jag har varit där den här veckan. Så mjukare & mer vakna muskler än nu har jag nog aldrig haft! : ) Ser jättemycket fram emot Söndagen! Lycka till alla andra som också skall åka och läser det här! Hoppas ni får en smärtfri och härlig dag ute i spåren och att ni alla kommer i mål på tider som ni är nöjda med : ) & så ses vi väl på dansgolvet i Moraparken på kvällen ?! : )
Då skall jag ta mig ett glas vin och fira säsongen! Har inte druckit någonting alls sedan September så tror nog det kommer räcka bra med just ett glas : )


Här är en bild från första Lördagen i Mars 2009, alltså dagen innan mitt första Vasalopp. Då hade jag precis fyllt 18 och i princip inte tränat någonting. Åkte på 08.04 den gången, i år behöver jag nog inte vara ute i spåren riktigt lika länge : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.