måndag 28 mars 2011

Löpning

Just nu lägger jag mycket fokus på löpningen. Det är något jag tycker är härligt & något som jag skulle vilja bli bättre på. Än så länge springer jag bara på asfalt men så fort det blivit lite torrare i skogen & all snö smält så ger jag mig in där istället. Det finns inget bättre än att springa i skogen! Förrutom skidåkning, då.



Är ni ovana löpare men känner att ni vill ge er ut skall ni tänka på att det är VÄLDIGT viktigt att bygga muskler, speciellt i benen, innan man springer. Människor som bara ger sig rätt ut i spåren utan någon som helst förbederedelse drabbas ofta av slitningsskador, benhinneinflammationer, dåliga knän osv.

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag är snabbare än dig:)Ska du med på rullskider SM i Halmstad?MVH Sofie

    SvaraRadera
  2. Det tror jag också du är, Sofie :-) Har fortfarande lite för trötta knän för att vara bra på löpning, så håller mig till att vara bra på skidor :-) Skall kolla lite på det här med SM, det hade ju varit jätteroligt!
    Kram

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.