tisdag 10 maj 2011

Ulricehamns rullskidläger 1-3 Juli .

Av en ren slump när jag satt inne på Längd.se och läste om SM i 30/50km 2012 så hamade jag under fliken "Rullskidor" där det låg en inbjudan till Ulricehamns rulldkidläger i början av Juli. Det tog väl ungefär en halv minut innan det blev spikat. Det är lite nervöst med tanke på hur många duktiga åkare som kommer vara där, och nog för att jag ligger bland de bästa i Götaland, men när Vasaloppseliten bland herrarna tar plats har jag inte mycket att sätta emot ändå :-) ( inte än i alla fall ;-))
Men ser väldigt mycket fram emot det! Och jag som alltid har gillat Ulricehamn också. Det gör mig absolut ingenting att få spendera några härliga sommardagar med andra duktiga skidåkare/rullskidåkare där :-)
Ni hittar inbjudan här .


På tal om SM 2012 - SK Bore har gått ut med att de tycker de skulle vara roligt att få dit lite norska åkare. Hur tänker man då? Ett SM med norska åkare? Om man nu vill ha fram lite fler svenska skidtalanger är det väl hundra gånger mer logiskt att försöka få fram unga, lovande åkare som man ger chansen att testa sig mot Kalla, Hellner & de andra i sverigeeliten? Och så undrar svenskarna varför Norge har så mycket större framgångar inom skidsporten. Herregud, säger jag. Var var ni när intelligensen delades ut ?

1 kommentar:

  1. Är ju totalt oinsatt i skidsporten, så angående det där med norska åkare: Hur fungerar det med bestämmelser kring det? Får klubbarna värva norska/utländska åkare "hur som helst" till att köra i SM?

    Men det låter ju verkligen som ett fantastiskt sätt att främja svensk skidsport och svenska åkare på! Ellerhurvardetnu.

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.