onsdag 8 juni 2011

KM i tempocykel 2011

Idag gick KM i tempocykel av stapeln ute vid Gläntan!
20km småkuperad bana i strålande sol och lite småkvav luft. Jag cyklade hemifrån 45 minuter innan start och värmde upp en liten stund. Jag hade egentligen inte så mycket förväntningar, cykeln är ju så ny och jag kan den inte till 100% än, men det var jätteroligt att tävla igen! Herregud som jag har saknat tävlingsnerverna! (hur man nu kan göra det egentligen). Och så var det skönt att pressa sig lite och försöka ta ut sig, även om jag märkte att benen inte räkte till i uppförsbackarna.
Jag vann min åldersklass och kom 2a totalt med 34 minuter och 55 sekunder. Och med tanke på att det här var ganska sista minuten-beslut, uppladdningen var noll och att jag inte har klick-skor utan bara remmar att fästa vanliga löpskor i (vilket gör att man inte kan komma upp i samma hastighet som de med klick-skor) så är resultatet okej. : )

I morgon väntar ben och axlar på gymmet samt ett distanspass på rullskidorna på eftermiddagen. Förhoppningsvis regnar det så man kan andas. ; )

jag i svart i högerkanten .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.