torsdag 9 juni 2011

Löplabbet!

Idag har jag haft en heldag i Jönköping med bland annat besök på a6 där jag letade löpartights & 3hjul till mina rullskidor, samt Löplabbet inne i centrum.
Hittade ett par galet sköna tights & när jag skulle betala frågade jag killen i kassan om de hade 3-hjul till rullskidor. Fick det underbart fantastiska svaret "Man har bara två hjul när man åker rullskidor". Tänkte snabbt "Pölder.", tackade för mig, och gick.

På Löplabbet var de lika fantastiska som vanligt. Kollade de hur jag trampar när jag står, mätte varenda grejj man kan mäta på ett par fötter samt filmade när jag sprang för att se hur jag sätter i fötterna. Vi har misstänkt ett tag att jag "rullar" fötterna i nedslaget, alltså att jag inte sätter de rakt ner utan att yttersidorna belastas mycket mer. Så nu har jag fått ett par fantastiska Asics terrängskor i GoreTex med extra stöd på innsidan av foten. Förhoppningsvis kommer det hjälpa knäproblemen ännu mer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.