söndag 12 juni 2011

Tjärnö!

Igår gick den inlånade husbilen till Tjärnö för norsk släktträff :-)
Jag började dagen tidigt med ett löppass, för att så ha en underbar frukost tillsammans med Tomas innan han åkte till Landvetter för att flyga till Polen. På väg upp till Tjärnö sov jag nästan hela tiden, för att så springa ett 2timmarspass så fort vi kom fram.

Det var jätteroligt att träffa hela den sidan av släkten igen. Gjorde även en väldigt intressant upptäckt- inte en enda undrade om jag åt tillräckligt. Det var bara en massa härliga frågor om hur jag lägger upp träningspassen, vad jag tränar nu på sommaren, vad jag tycker är roligast och vad mina mål för nästa säsong är. Så skönt! Mamma har en teori om att det är för att de flesta norrmän åker längdskidor och har mer hum om vad som egentligen krävs. Därför förstår de också att jag inte skulle kunna filura runt med min träning såhär om jag inte åt ordentligt. Tror hon har en poäng där :-)

I morse hade jag ännu ett löppass längst med stranden, för att så äta frukost innan vi åkte hem igen. När jag kom hem körde jag iväg på rullskidorna, för att efter 2 mil när jag skulle rätta till hjälmen upptäcka att jag hade glömt hjälmen hemma! Så fick ringa en vän som körde hem mig så jag kunde hämta den, haha :-)

innan 2timmarspasset på Tjärnö

trött tjej i husbil på väg hem från Tjärnö :-)

Sissels man Jörgen jobbar på BDO som sponsrar Northug, och de hade med sig Team-mössa & buff till mig! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.