måndag 13 juni 2011

Mina drömmar just nu.

I bilen påväg hem idag kom jag att tänka på vad jag vill lyckas med nu framöver.

Min absoluta dröm är att vinna Vasaloppet, och så småningom vinna hela långloppsvärldscupen. Att kunna leva på skidåkningen och träningen. Att vara en bra förebild för yngre och alltid ha tid till de som är viktiga för mig. Alltid ha tid till att träna ungdommar och aldrig glömma var jag kommer ifrån.


Min dröm när det kommer till arbete är nog att på något sätt få arbeta med människor och träning. Att få hjälpa andra att hitta inspiration och motivation att ändra på sig. Jag älskar drivna människor som tror att allting går, men alla är inte såna av sigsjälv. Vissa tror inte att de kan, fastän de säkerligen kan det egentligen. Hur fantastiskt hade det inte varit att på något sätt vara delaktig i processen som får någon annan att lyckas? För mig hade det varit helt magiskt.

Min dröm när det kommer till relationer är att vara med Tomas så länge jag får och kan. Jag är glad för att jag har hittat en sånn fantastisk människa, som uppskattar mig och som låter mig uppskatta honom. Någon som är tillräckligt stark i sigsjälv för att unna mig framgång, och tillräckligt stark för att förstå vad skidåkningen kräver av mig och inte ställer fel sorts krav. Jag är glad för att han har sitt och jag har mitt och att vi inte är hela varandras liv, men väldigt viktiga delar av det. Han är mitt solsken, mitt bollplank och mitt hjärta.

Min dröm när det kommer till något jag skulle vilja göra för migsjälv som inte handlar om skidåkning är att springa maraton. Jag har haft såna knäproblem och strul med det och ett maraton är verkligen den ultimata löparutmaningen, i alla fall för mig. Det här ligger nog tyvärr en bit fram i tiden. I stort sett alla maraton är på asfalt och det klarar jag inte nu. Däremot vill jag springa Lidingöloppet i höst, som är 3 mil i terräng. Jag hoppas att jag kommer kunna träna så mycket och att min kropp pallar med den distansen. Jag kan säkert springa 3 mil terräng nu också, men jag vill försöka göra det på en bra tid. Det hade varit så roligt att avsluta sommarsäsongen med något såntdär. Oväntat, oklart i utgången och spännande. Lite som att spela roulette med resultat.

Jag tror det är viktigt att göra sånt ibland. Saker man är osäker på om man är bra på egentligen, eller saker som man är rädd för skall gå åt helvete. Jag tror det är det som stärker en - när man klarar av sånt man inte är helt hundra på att man klarar av. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.