måndag 7 november 2011

Terränglöpning & hundar.

I Lördags var jag ute och sprang ett långpass på våra fantastiska elljusspår här i Anderstorp. (Förstår inte varför man alltid ser så många springa fram och tillbaka på cykelvägarna när du har så många slingor i skogen?) Efter ett varv på enmilaren sprang jag upp på bygget och möttes av ett par som var ute och kastade boll med  sin stora, bruna hund på grusparkeringen. När hunden fick syn på mig tvärstannade den för att nästa sekund springa allt vad den hade mot mig. Och den väjde inte. Den sprang rakt på mig och jag blev riktigt förbannad. Sedan vände den bakom mig och sprang på mig igen bakifrån. När den kom framifrån hade jag koll på den och kunde väja ganska bra men när den kom bakifrån hade jag ju inte en chans.

Jag fattar inte! Nu är jag som tur är inte vidare rädd för hundar men det betyder ju fan inte att jag vill ha 80kg hund som slår mig ur balans! Och tänk om jag hade varit en väldigt hundrädd person! För ett par år sedan hade vi en tjej som var livrädd för hundar på ungdomsträningarna. En gång under ett pass sprang det fram en hund till henne och hon blev precis livrädd och visste inte vad hon skulle göra. Och ägarna som bara "Han/Hon är inte farlig!". Nej men det spelar absolut ingen som helst roll!
Har man inte pli på sin hund skall man koppla den!

Skall också tillägga att min syster en gång fick 70 kg golden retriever på sig, varpå hon tappade balansen, föll på sin arm och bröt den. En sånn sak skulle ju vara ganska förödande om det hände mig såhär med vintern i antågande....

Nu till nått mycket roligare! :-)
På Torsdag startar rullskidträningen för nybörjare! Det är väl tänkt att jag skall hålla i den för det mesta men också Uffe, Pontus och pappa. Klockan 18 startar vi från tennishallen här i Anderstorp och såhär första gången håller vi på en timme. Sen får vi se om det räcker eller om vi kanske utökar tiden lite. Alla över 12 år med ett par rullskidor och stavar är välkomna! Hjälm är obligatoriskt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.