måndag 5 december 2011

Torsby i bilder, text & video.

Så till lite mer info från skidlägret. Vi hade helt fantastiska dagar i Torsby, med mycket träning och mycket vila. När man är iväg på såna här läger antar jag att man får lite smak för hur det skulle vara att bara pyssla med skidåkningen, och jag kan ju säga att det inte gör ont precis. Så fort faktorn med jobb försvinner blir det genast lättare att fokusera på saker som vila/sömn och mat. Bara en sånn sak som att kunna sova en timme mellan passen är ju guld värt.

Jag och Tomas reste upp i Torsdags och körde ett pass på kvällen när vi kom upp. Fredag och Lördag kördes det dubbla pass, där jag valde klassiskt på förmiddagarna och skate på eftermiddagarna. Jag har som tidigare nämnt aldrig i mitt liv skate'at tidigare så det var en utmaning i början. Pontus åkte med mig en timme under det första passet och instruerade vilket var väldigt nyttigt och lärorikt. Men det tar nog ett tag innan jag känner mig helt säker på det.

På Söndagen skulle vi åka hemåt så istället för dubbla pass blev det ett längre kombipass, där jag först körde ett par timmar klassiskt för att sen byta pjäxor och köra 1,5 skate. Väldigt jobbigt, väldigt roligt :-) På väg hem stannade vi i Karlstad för att hälsa på Tomas bror Andreas, hans son Leon och sambo Linda :-) Väldigt mysigt.

På väg hem möttes vi också av snöväder i Mullsjö! Och idag har vi haft minusgrader hela dagen, så förhoppningsvis är inte snön långt borta nu. Hade varit så skönt att slippa jaga runt efter den.
Här kommer bildbomb + teamvideo från tunneln :-)

Madshus-stavar i alla längder och prisklasser!

"lite" nöjd över att ha Madshus som sponsor.

på väg in i tunneln!




"den obligatoriske bak-bilden på Majken" heter det på hemsidan. Betyder det att det måste tas fler nu ?

Pontus är alltid lika glad. Hur gör han ?

Här gjorde vi ett försök vi också.

Sen gjorde jag nått annat. Oklart vad.

Tunnelsgos :-)

1 kommentar:

  1. svar: Tack ! Det låter superbra de :) Kör ni ett speedway/skid-bröllop då ;) ?

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.