onsdag 25 januari 2012

en dag med mig & två nya sponsorer till teamet .

I frågestunden förra veckan fick jag frågor om kost. Så nu har jag äntligen fått tummen ur och faktiskt plåtat allt (nästan) jag har käkat under en dag, och försökt memorera ungefär vad jag har pysslat med så ni kan få reda på hur en vanlig dag för mig ser ut. Here goes.

05:40
Klockan börjar ringa och visar fina meddelanden om att jag skall gå upp.

06:00
Klockan ringer fortfarande men visar nu väldigt arga meddelanden a lá "pallra ditt lata arsle upp ur sängen!!!". Jag väljer att lyssna på klockan.
Stiger upp och käkar en "hel halva" hönökaka med ost, samt en stor portion yoghurt och müsli med färska (eller ja, tinade) hallon. Och ja, det här glömde jag ta kort på.

06:45
Ger mig mätt och belåten iväg från lägenheten & går de 700 meterna till skidspåret.

07:10
Träningspass 1. Stakintervaller 5x6 minuter.
Total träningstid: 1,5 timme.

09:00
Hemma. Trycker i mig en halv yoggi-yoghurt, duschar och går till jobbet.


09:40
Frukost på jobbet. 4 mackor, 2 ägg. Även detta glömde jag fotografera. Skyller på att jag var för hungrig och åt upp för fort :-)

11:00
Fruktstund



12:30
Det här x2. Vill även påpeka att den här tallriken är dubbelt så stor som en vanlig tallrik, så det ser mycket mindre ut än vad det faktiskt är.
Jasminris och en thai-sås med minimajs, babmuskott, broccoli, blomkål osv.

15:00
Fika!
16:30
Går hem från jobbet.

17:00
Träningspass 2.
2 timmar 5 minuter stakning. A1.
Dricker den sista halvan av yoggi-yoghurten efteråt.

19:20
Hemma. Duschar. Dör en stund i sängen.

20:00
Middag! Hemmagjord tomatpaj.
20:30
Handlar mat.

21:00
Börjar skriva på det här till och från.

Total träningstid idag: 3 timmar 35 minuter.
Total distans: 43km. (21 + 24km )


Något som (tyvärr) inte händer varje dag var också att vi fick klartecken med samarbete från två nya sponsorer idag! Levi Pettersson och Freemax!

Levi Pettersson utvecklar, tillverkar och marknadsför metalldelar och tillbehör till bilindustrin.



Freemax reklam. Kommer gå in som en av våra huvudsponsorer.
Vi kommer även jobba tillsammans med Freemax för att trycka tävling/träningskläder samt teamkläder.


Glöm nu inte att delta i tävlingen här på bloggen där ni kan vinna underställ från Kari Traa / Odlo!

1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.