onsdag 4 januari 2012

Mitt 2011

Det är tydligen nu man skall summera 2011 och avsluta med att det var ett fint år. Jag tänkte börja med det, och fortsätta med en bildbomb utan dess like;

Januari

Klubbmästerskapen gick av stapeln! Under uppvärmningen presterade jag att stuka fingret och bryta tävlingsstavarna.  Efter 10km ramlade jag i mål på 28 minuter och blev äntligen klubbmästare efter att ha varit den ständige 2an sen, typ, födseln.

Hade för ont i fingret och gick ispromenader med Tomas istället för att åka skidor. 

Var på föreläsning med ultralöparen Emelie Andersen.

fick många fina skidturer, både på is och i skog.

Februari

Tog min första pallplats i ett större lopp.

Prickade formen till Vasaveckan och kom i mål som bästa Småländska (och 3e bästa i hela Götaland) i Tjejvasan.

Mars

Blev 30e bästa svenska dam i Vasaloppet (65a totalt) och fick äntligen medaljjäveln!

Fick fina blommor av snälla människor som tyckte jag åkt bra.
många fina blommor.

April
Började springa lite mer och fick enorma knäproblem (igen).

Hittade gamla kläder.

Var på bröllop i Edinburgh.

Det blev megavarmt och jag började hata träningen (nästan).

Maj

var på mentormöte med Oskar Svärd.

Startade skidteam med Pontus!
Juni

Tog tag i löpningen och köpte nya skor med superdämpning. 

Åkte till vackra Tjärnö utanför Göteborg och sprang längs havet.

Bytte varm asfalt mot vatten.

Juli

Var på rullskidläger i Ulricehamn.

blev Atlas testpilot på damsidan för den nya rullskidstommen.

Augusti

Tränade med Oskar och Pontus i Vetlanda.

September

gick på speedway där de inte sålde pennor.

åt 4 tomatpajer på en vecka.

Åkte till Ramsau och blev kär i en glaciär.

Oktober

Fick en fin buff.

kom först uppför Pichl-backen.

Kom först upp för Schladming-backen (om inte Olle räknas).
Trivdes förjävla bra med livet.

Bytte träning i regn och rusk mot träning i soliga Las Vegas.

Gjorde en tatuering som kostade mer än mina tävlingsskidor x2.

November

Hamnade i tidningen.

Där Oskar sa fina saker om mig.

Köpte mycket Craft-grejjer.

Gav allt på den militära hinderbananeträningen.

Åkte 9243542343421 varv på konstsnöspåret i Borås.

Körde min första rullskidävling (bättre sent än aldrig!)

December

Lekte i Skidtunneln.

Lekte på Skeikampen.

Högg julgran och var kär.

Åkte rullskidor på julafton med glitter i håret.
Sprang mitt första milslopp sen jag började löpträna regelbundet , förbättrade tiden från  när jag inte sprang med 17 minuter och hade inte det minsta ont i knäna. #winning

1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.