söndag 11 november 2012

Att träna för två - Kompressionssockar från 2XU/Pölder Sport.

Helgen spenderade jag i Nässjö tillsammans med en massa trevliga skidfolk och de anställda på Pölder Sport :-) Och såklart en massa besökare. En MASSA.
Jag hade nog förväntat mig lite mindre folk åtminstonde Fredag kring lunch när mässan öppnade men under de två första timmarna av mässan var det i princip omöjligt att ta sig fram i butiken. Riktigt roligt!
Också riktigt roligt att så många leverantörer från både skidor, stavar, valla, kläder och rullskidor var där. För min egen del var det roligt att få prata med lite folk som arbetar för märken jag är sponsrad av, bla Madhus och Bjørn Dæhlie =)

Med mig hem från mässan fick två par kompressionssockar från 2XU. Ett par som jag skall använda när jag tränar, och framförallt tävlar, och ett par som jag skall ha efter jag tränat, s.k. "återhämtningssockar".
Mitt tips är att alla som är gravida bums skall köpa hem 1-2 par återhämtningssockar. Jag har de senaste 2 dagarna bott i de här sockarna och är piggare och mer energisk än på månader. När du är gravid händer det saker med venerna i kroppen, de liksom mjuknar och skjutsar inte runt blodet lika effektivt som tidigare. Det här ökar risken för trötta/tunga ben och åderbrock.
Men det kan alltså botas med nått så enkelt som ett par bra kompressionssockar! =)



När jag tränar använder jag "Compression Race Sock".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.