söndag 25 november 2012

Att träna för två - vecka 23.



En liten film från gårdagens gympass där det blev mycket uthållighetsstyrka, alltså 3-4 set med 15-25 repetitioner.
Vikterna jag använder i filmen är:
-Tricepsdrag liggande: 10kg i varje hand
- Axeldrag: 20kg
- Tricepsdrag stående: 40-50kg

I utfall med vikt står jag 1,5 minut på varje ben med en 25kilosplatta på benet. Kör tre repetitioner/ben. I ryggdraget är jag lite osäker på vilka vikter jag filmade och la in för man ser inte riktigt, men jag körde mellan  75 och 90kg igår.

En del övningar är lite halvfel medvetet. Bland annat står jag inte riktigt rätt med ryggen när jag kör tricepsdrag. Anledningen till det är att jag tidigare fick känningar av foglossning om jag svankade ut för mycket under styrketräningspass, så nu under graviditeten gör jag lite fel medvetet för att undvika ryggproblem.
Båda övningarna med medicinbollen ser ju bara skitroliga ut. Jag orkar inte riktigt pressa upp magen så mycket som jag egentligen borde och hamnar i något konstigt mellanläge som mest ser dumt ut. Men så länge man försöker och det blir tungt så blir det säker bra det med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.