tisdag 20 november 2012

Vilodag och ett trevligt samtal.

Igår hade jag en vilodag efter förra veckans jättefina träningpass.
Totalt fick jag ihop lite över 14 timmar, vilket är 1,5 timme mer än vad mitt "i bästa fall-mål" är =)
Vilodagen spenderade jag med att gå upp tidigt och dricka kaffe framför nyhetsmorgon, jobba lite längre än vanligt, baka bröd och pyssla lite hemma.
Vid halv åtta-tiden på kvällen fick jag ett väldigt trevligt samtal från Maria Rydqvist =) Det var skönt att äntligen få prata med någon som faktiskt tränar mycket och vet lite mer om hur det är att vara (i mitt fall aspirerande) elitåkare och hur man måste ändra i träningen utefter det.
Många "vanliga människor" har antingen den inställningen att man skall hålla på med det som känns bra, eller inställningen att man som gravid helst skall sitta och vänta framför tv'n i 9 månader, med eventuellt avbrott för en kort promenad då och då. Visst skall man hålla på med det som känns bra men det var lärorikt och spännande att få höra lite mer ingående om hur hon hade löst problem man stöter på under graviditeten, samt efter förlossningen. Sen var det lite kul att till och med Maria, som om någon känner sin kropp efter alla träningsår, hade mött på samma inställning angående tv-soffan som jag =)

Ni som också vill följa Marias träning under hennes graviditet kan göra det här: http://mariarydqvist.se

2 kommentarer:

  1. Majken, du är en stor förebild för mig. Det är så inspirerande att läsa om dig, din träning och ditt liv. Jag önskar dig all lycka och framgång, kram på dig!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Moa!! :-) Vad glad jag blir! :-)
      Stor kram

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.