onsdag 2 januari 2013

53 träningstimmar i December & nyårslöften .

December blev en riktigt bra månad med mer träning än mitt best case scenario-mål. Kommer jag upp i 50 timmar är jag nöjd, men i December blev det 3 bonustimmar utöver det :-) Det är bra mycket mindre än innan graviditeten men känns ändå som en okej mängd att ligga på för att inte tappa för mycket styrka och kondition. Målet just nu är trots allt inte att bli så mycket bättre just nu, utan att försöka underhålla så mycket som möjligt så länge som möjligt för att kunna komma igång fortare efter förlossningen i Mars.

Nyår firade jag och Tomas i Karlstad tillsammans med familj och vänner.
Och med tanke på att alla kvinnliga nyårsfirare var antingen gravida eller hade sällskap av en liten bebis så blev en fest där det fanns fler alkoholfria glas på bordet än glas med alkohol i :-)
Strax efter tolvslaget samlades alla kring köksbordet och skrev nyårslöften som sedan las i kuvert i en plåtburk. De skall öppnas nästa nyår och så skall vi se hur vi alla lyckades med sina mål. Mina mål blev att gå ner 15-20kg (trodde aldrig jag skulle behöva göra det igen!) samt att springa milen under 43 minuter.

Nu börjar en ny träningsmånad, ett nytt år och 2013 kommer minst sagt bli ett spännande år, både träningsmässigt och familjemässigt. Vi håller just nu på att planera lite kring tävlandet i Januari (vi tar det månad för månad och ser hur jag mår) samt hur jag skall lösa sommarträningen under de dagarna Tomas tävlar. Speciellt i början av sommaren då jag inte kommer vara så mobil som tidigare.
Som tur är har vi haft mycket kontakt med ett företag som är intresserade av att ingå ett sammarbete, ett sammarbete som kommer underlätta enormt och betyda mycket i min fortsatta skidsatsning. Speciellt i början av mammaledigheten :-) Mer om det när allt står helt klart! :-)

Vecka 29.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.