söndag 27 januari 2013

Lite av allting.

Nu borde jag väl rimligtvis skriva något, men ärligt talat vet jag inte riktigt vad.
Träningen går tungt nu och det var längesen man rörde på sig för att det var roligt och inte för att man måste. Jag har trots massor av snö och fina spår vilat en längre tid från skidåkningen för att se om det skulle hjälpa foglossningen i västerbenet. Det har hjälpt en del, men efter en kortare skidtur på isen igår för att testa hur benet skulle svara på längdskidåking så kan man väl bara slå fast att sådär vidare fint kändes det inte. Det tog väl 20 minuter innan det började göra riktigt ont igen. Trots skidvila sedan Tranemoloppet för två veckor sedan. På Tisdag skall jag köra en sprintlopp (3,3KM) och efter det får vi se. Jag känner mig stark och fin i kroppen i övrigt, så det känns riktigt surt att ett område på 7x1cm skall förstöra alltihop =(

Utöver benet känns det som sagt jättebra i kroppen. Det är riktigt, riktigt tungt att träna nu, dels för att man går runt med 16 extrakilon och dels för att bebis nu är 42cm lång och trycker (sparkar skiten ur) lungorna dag ut och dag in. 59 dagar kvar tills beräknad nedkomst, men ärligt talat gör det inte om h*n skulle bestämma sig för att komma några dagar (veckor) tidigare.

Valross med nyatrycka kläder från Freemax.

Klockan 07 i morse ringde telefonen och det var dags att röra sig mot tv-soffan för årets upplaga av Marcialonga. Idag var det inte lika vemodigt att titta på som det var förrförra veckan och det blev många skratt åt TV2 Sports roliga intervjuer. På herrsidan kom Jörgen Aukland först i mål och av damåkarna föga förånande Sereina Boner som verkar vara i kanonform =) Däremot måste jag nog säga att jag blev mest imponerad över Kveli som tog sig i mål som tvåa.
Har följt henne nu i 4-5 år och bara väntat på att det skall smälla till och hon skall börja topplacera sig. Har alltid gillat henne. Dels för att hon är en bra förebild när det kommer till att komma tillbaka efter en graviditet (hon och Jerry Ahrlin har dottern Ebba, född 2010, tillsammans), dels för att det är kul att en ung gör det bra i långloppscirkusen och dels blir hon så jäkla glad när hon går i mål =)



Förrutom att försöka träna och titta på skidor har jag spenderat helgen med att skriva på ett sponsoravtal. Ett som pappa och jag har jobbat röven av oss för och som vi är så jäkla glada över. I Fredags var det klart och i morgon skall vi faxa runt kontraktet för påskrivning. Då, när det är undertecknat och klart, få ni veta mer om roligheterna =)

Blommor till pappa som tack för hjälpen med den nya sponsorn =)

4 kommentarer:

  1. Du är verkligen en inspiration Majken! Tycker det är så sjukt strongt att du orkar träna med allt större bebis i magen, särskilt när motivationen tryter pga av skador. Nästa år blir du farlig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Ja, det är tungt nu. Både fysiskt och i huvudet. Trodde nog inte det skulle vara så jobbigt att missa en säsong som det faktiskt är.
      Längtar till sommaren och säsongen 2014 =)

      Radera
  2. Väger du 16 kg mer nu än vad du gjorde innan?! Hur liten var du då om du är sådär liten med 16 extrakilon?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag var ganska liten innan =) Hade storlek 32 i kläder då, att jämföra med 38 nu. Men gravidkilon är inte heller detsamma som fettkilon. Bara graviditeten i sig väger i v40 12kg, så 8-12kg försvinner bara genom förlossningen =)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.