onsdag 30 januari 2013

Thorax Trainer blir sponsor!

Idag stod mitt och Thorax Trainers avtal klart. Uppmärksamma ögon har kanske lagt märke till att sponsorraddan ute till höger samt fliken "Sponsorer" blivit en logga och en informationstext rikare tidigare nu i veckan =) Det här är ett avtal vi har jobbat mycket och länge med och som vi är så glada över att kunna presentera för er!


Thorax Trainer är en stakmaskin som förbättrar överkroppsstyrka och uthållighet hos användaren. Maskinen är utvecklad av skidåkare - för skidåkare och används bland annat av trefaldige Vasaloppsvinnare Oskar Svärd/långloppslaget Team Coop.

 För min del innebär samarbetet med Thorax Trainer bland annat att jag kommer bli testpilot för nya funktioner och träningsprogram - samt att det här ger mig fantastiska möjligheter att komma i form igen efter förlossningen! Det är ingen hemlighet att Tomas reser mycket och att vi har funderat mycket på hur de skall gå med min träning om han är borta längre perioder i sommar där jag blir bunden till hemmet. Att lämna en liten bebis till barnvakt känns inte direkt aktuellt för min del. Men i och med det här avtalet finns nu inga som helst hinder för mig att kunna köra både långpass, A2-pass och intervaller hemifrån med bebis sovande eller filurande bredvid maskinen! =)

Jag ser jättemycket fram emot mitt och Thorax Trainers samarbete under de kommande åren och hoppas att vi båda skall få så mycket ut av det hela som möjligt. Om ni vill träffa mig och prata mer om mina erfarenheter av Thorax Trainer, eller prata med dem på företaget direkt så kommer jag finnas vid Thorax Trainers monter på Vasaloppsmässan så mycket min graviditetsrygg orkar med under Fredagen och Lördagen innan Vasaloppet =)




Film från andra gången jag testade Thorax Trainer.
Lyckades slå min egen bästa tid, därav "YES!"-et i slutet av filmen ;-)

1 kommentar:

  1. Åh men grattis grattis grattis!
    Fan va fint! <3

    Själv ska jag nog lägga lappar med "SkiErg" i gymmets förslagslåda tills den svämmar över :)

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.