söndag 16 mars 2014

Klar för revansch i Vasaloppet.


Klockan 09:00 i morse var jag en av alla de som satt framför datorn och svor medan F5-tangenten gick varm. Anmälan till Vasaloppet öppnade och på grund av det hårda trycket kraschade deras hemsida. Jag gav upp efter en stund, läste att man hade stängt ner hela anmälan och tänkte att de säkert skulle flytta hela kalaset till en annan dag. Så jag började pyssla med annat. Plockade lite, lekte med Charlie och tittade på paralympics. Det var en ren slump att jag 09:55 såg att man ändrat anmälan till 10:00. Idag.

Jag lyckades anmäla mig 10:00 men när jag 10:01 skulle anmäla Tomas hamnade han på väntelista. Jag trodde på riktigt det var ett skämt. En minut?!

Till alla er som är stressade över att ni inte har plats vill jag däremot säga att ni inte behöver stressa. Om ni verkligen vill åka kan ni börja träna, boka boende och ställa in er på att ni kommer köra. Det finns alltid massvis med platser till salu i Februari, då ofta till ett lägre pris än vad det kostar om man köper den direkt av Vasaloppet. Det finns alltid de som ångrar sig, inte har tränat tillräckligt, blir sjuka, skadade osv. Tre gånger har jag köpt min plats i andra hand och har då sparat mellan 300,- och 600,-. 2012 köpte Tomas sin plats två dagar innan.

På Tisdag öppnar anmälan till HalvVasan och TjejVasan. Jag tar inget för givet och kommer hänga på låset då också. För visst blir det en trippel för mig i Vasaloppsveckan även 2015! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.