torsdag 20 mars 2014

10e dagen utan träning, Årefjällsloppet och Viared Classic Rollerski.


Det blir ett Årefjällslopp för mig kommande helg. Jag har vanligtvis all tro på mig själv men realistiskt sett så kommer resultatet inte bli ett toppresultat. Dels för att jag varit sjuk länge och dels för att formen inte var särskillt bra innan jag blev sjuk. Min fina vän Louise har lovat att hjälpa mig med draghjälp men med tanke på vad hon registrerar för träning på FunBeat och med tanke på hur stark hon är så kommer jag vara väldigt nöjd om jag ens orkar haka på. Det faktum att banan kommer gå på orginalsträckan har en stor del i att jag bestämde mig för att köra (samt att Samuel peppade upp mitt festhumör inför banketten). Även om det inte går vägen under tävlingen så kommer jag i alla fall ha kört banan en gång och vet vad som väntar nästa år då uppladdningen förhoppningsvis kommer vara bättre.

Nu är det ju även så sent i säsongen så man kan börja se lopp som träning inför rullskidssäsongen. Landsjön runt drar igång säsongen den 27e April. Jag har inte bestämt om jag kör det än pga att sabbhjul + tävling + brant utförskörning inte är så bra för mig och min förkärlek för diken..
Därpå följer det nystartade loppet Viared Classic Rollerski som går av stapeln den 11e Maj i Boråsområdet. Loppet spontanstartades för en vecka sedan av bland annat Erik Wickström och man fick snabbt utöka antalet startplatser som från början bara var 50 stycken. I dagsläget är antalet anmälda 190stycken och man har nu en kölista (!) där man kan anmäla intresse och eventuellt få startplats ifall någon blir sjuk/skadad osv. Fantastiskt roligt med det stora intresset och startfältet är grymt bra både på herr- och damsidan. Loppet är 37KM långt och körs med träningshjul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.