söndag 22 februari 2015

Skinnarloppet och ny takbox från Calix Roof Boxes

Då var det slut på vår lilla Dalaturné för den här gången. Nu går bilen hemåt; från långa, perfekta spår till km-slingor med mer barr och kottar än snö ;-)

Helgen blev (suprise!) inte vad jag hade tänkt mig tävlingsmässigt. Väl framme i Malung insåg jag att jag i sann stressad småbarnsförälder-anda glömt pjäxorna i hallen hemma. Och när jag väl fått låna ett par pjäxor av Erik Y - så vaknar jag med halsont och huvudvärk både igår och idag.

Så istället för att samla tävlingsmil inför Årefjällsloppet samlade jag langningar inför Vasaloppet. Grabbarna i teamet gjorde bra ifrån sig i ett riktigt starkt startfält. Dan låg med bra i tredjeklungan och slutade på en 11e plats. Samuel och Johan på plats 38 & 45. Vann gjorde Öystein Petterssen från Team United Bakeries. På damsidan vann Emilia Lindatedt före Kristina Roberto & Olivia Hansson.

Men när det nu inte blev någon tävling för mig kan jag ju i alla fall trösta mig med min nya och grymt snygga takbox från Calix Roof Boxes. Skidorna skulle inte kunna åka säkrare, eller stiligare! På teamets hemsida http://www.etixxskiteam.se finns ett längre inlägg med lite mer info och bilder om takboxarna. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.