lördag 18 april 2015

Heldag på motorstadion.

Det är fortfarande sjukstuga hemma, men idag verkade Charlie vara ganska okej förutom lite hosta. För att få lite omväxling från soffan & Daniel Tiger/Trassel/Frost/Bamse åkte vi upp till motorstadion på förmiddagen. Vetlanda lagcup startade med kval igår och idag kördes A- och B-final. Jag hade först bara tänkt stanna en liten stund för att sen åka hem & äta lunch men så kom det fram att mamma, pappa och Malin hade med sig lasagne, kaffe och kladdkaka & då fanns ju ingen anledning åka hem! Så vi har haft en fantastiskt härlig heldag ute i solen.

Charlie tillhör inte den skaran barn som tycker om att sitta stilla så själva speedwayen såg jag inte så mycket av. Jag tog däremot med mig Charlies trehjuling och det var minst sagt uppskattat. Charlie spenderade säkert 1,5 timme med att köra runt på 80cc-banan.

Men 6 timmar utomhus med en unge som är i konstant rörelse tar verkligen på krafterna. Speciellt när man är småsjuk. Jag skulle utan problem kunna somna med Charlie nu, men jag får hålla mig vaken ett tag till. För ikväll kör Tomas sin VM-premiär som ordinarie förare. Tävlingen går av stapeln inför en utsåld arena (~54 000 åskådare) & sänds kl 19 på tv10. Tills dess skall jag beställa hem lite god mat :-)

Många spännande knappar på moster Malins kamera.

Malin är nöjd med sin Suunto Ambit 3.

Charlie & mormor fikar.

Charlie bjussar på sin klubba.




Tillbaka till soffläget efter många timmar utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.