måndag 27 april 2015

Morgonjogg.

Idag kände jag mig äntligen pigg nog för en liten löprunda innan frukost. Jag ställde bilen vid Njudungsgymnasiet och sprang banan där TjejLunken gick förra året. En lite lagom kuperad terrängbana på 6KM. Därefter åkte jag hem för att sitta med mail och pappersjobb fram tills 12:30 när Charlie som vanligt skall hämtas hem från förskolan.

Från och med nu kommer det i stort sett bara bli löpning för att vara så väl förberedd som möjligt inför Göteborgsvarvet. På Lördag kör jag den första 10K-tävlingen för säsongen och om jag såg fram emot det med skräckblandad förtjusning innan den långa förkylningen jag och Charlie drabbades av så ser jag väl mest fram emot den med skräck nu ;-) Tävlingsförberedelserna har varit lika med noll men det skall ändå bli roligt med nummerlapp och att komma igång på riktigt. Alla lopp innebär ju en ökad kunskap om hur man blir en bättre löpare hur dåligt förberedd man än är inför just den här tävlingen.

Magnesiumdryck, järntillskott, multivitaminer och creatintabletter från Etixx.

Ikväll kommer Tomas hem från Polen. Det här är sista veckan utan några Sverige-matcher så vi får ta vara på den väl. Från och med nästa vecka har han 3-4 matcher per vecka i 2-3 olika länder; ergo inte mycket tid hemma. I  morgon kommer vi förhoppningsvis hinna med en liten introduktion till crossfit. Tomas har aktivt tränat crossfit i lite över ett år nu och att se hur han har utvecklats både styrke- och konditionsmässigt av det har fått mig nyfiken och inspirerad. Det känns dessutom som att det skulle passa mig ganska bra i och med att jag är otroligt omotiverad när det kommer till "traditionell styrketräning". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.