fredag 12 augusti 2016

Fredagslöpning.

* 15 sekunder handstående, 25 sekunder vila x10
* 4x max antal strikta chins
* stående rodd 8x4
* 6-5-4reps  x3 set marklyft, stigande vikt.

* WOD
- 50 armhävningar
- 200m rodd
-50 doubleunders
- 200m rodd
- 25 toes to bar
- 200m rodd
- 25 chins
- 200m rodd
- 25st pushpress (35kg damer/50kg herrar)

Så såg gårdagens crossfit-pass på Nano ut :-) Mycket sånt som jag ser som "crossfit-godis", framförallt de tyngre marken. Vi körde tre set med 6-5-4 reps där vikten skulle ökas dels ju färre reps man gjorde och dels öka från set till set. Första set'et körde jag 6 reps på 70kg, 5 reps på 80kg och 4 reps på 90kg. I andra set'et körde jag mina 6or på 80kg, 5or på 90kg och 4or på 100kg. I sista set'et blev det 6 repetitioner på 90, 5st på 100 och så gjorde jag min sista 4a på 112,5kg. Därefter gjorde jag 2 lyft på 120kg. Man lägger inte ner stången mellan repetitionerna utan de ska ske "i ett svep" men samtidigt skall man inte köra "touch and go" så man får hjälp av studsen från golvet.
Generellt var vikten lite väl långt ifrån mitt max om man ska se rent procentuellt men sett till att jag var riktigt seg i kroppen så är det här ett stort framsteg för mig. Jag brukar vanligtvis behöva vara väldigt fräsch för att köra tyngre marklyft men igår funkade det riktigt bra trots träningsvärk i både lår, rygg och axlar.



I morse gav jag mig ut på ett 1:40 långt A1-pass med terränglöpning. Det kändes förvånansvärt lätt med tanke på mitt långa distanslöpningsuppehåll, samtidigt som det finns mycket att jobba på rent uthållighetsmässigt. Min tanke är att styra om min träning från och med nu och träna mindre crossfit och mer löpning/rullskidor för att förbereda kroppen inför vintern.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.