torsdag 18 augusti 2016

Frontsquat-PR

Idag satt jag ett efterlängtat PR :-) frontsquats/frontböj och jag brukade inte vara speciellt goda vänner men de senaste månaderna har jag jobbat på min teknik, försökt hålla ryggen rak när jag går upp och inte sicksacka/ringla upp samt få fram och upp armbågarna. Får nog säga att det i kombination med fler benpass och mycket squatcleans har hjälpt ändå :-) 

Den 2a Februari i år hade jag, Ida, Janne och Jonas en "testhelg" där vi la 5 timmar/dag på Nano och hittade vårt max i mark, böj, ryck, stöt, overhead squat, frontsquat, bänk mm. Då skrevs mitt pers till 55kg. Idag suddar vi ut det och skriver 72,5kg :-) film från lyftet finns på min instagram @xcsmajken. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.