lördag 20 augusti 2016

Masters/Teens Event 1 från Crossfit Games.

Efter en vecka med mer lekplatshäng än flås var jag riktigt sugen på nått köttigt och rejält idag:-) Den här veckan har jag Charlie och det ställer lite högre krav till kreativiteten när det kommer till träningen. Ibland får han hänga med till Nano om jag kör ett lätt och snabbt styrkepass och ibland kan jag köra ett kortare impuls/sprint-pass på Thorax Trainern hemma medan han leker men annars försöker jag hålla nere träningen under hans vakna tid för att vi istället skall spendera vår vakna tid tillsammans med sånt som han har större glädje av. Dega, baka, lekplatshäng, cykeltur, rita, pyssla och så vidare.

När han sover är det däremot lättare att få till träning. Oftast hemma på trainern/Thoraxen men i och med att vår crossfit-lokal ligger på inhägnat och låst område och att vi kan köra ända upp (och in i, om vi skulle få lust) lokalen så blir det ibland så att Charlie får somna i bilen och sova där precis utanför porten medan jag kör.

Jag har länge varit sugen på att köra Masters/Teens Event 1 från Crossfit Games och idag blev det äntligen av.

Eventet ser ut som följer:
- 8 marklyft (116kg damer/161kg herrar)
- 40 GHD-situps (typ brutalbänk)
- 80 doubleunders
-4 ropeclimbs
-80 wallball (6kg damer, 9kg herrar)
- 4 ropeclimbs
- 80 doubleunders
- 40 GHD-situps
- 8 marklyft (116/161)

Kort och gott alla mina crossfit-favoriter i ett och samma Games-event. Men det var bland det värsta jag gjort. Jag vet inte om det beror på att man får ett sånt vansinnigt flås av alla de här övningarna eller om det beror på att jag inte tränat nu i veckan och kroppen fick någon form av chock - men det är utan tvekan bland de värre crossfitpass jag kört. Och när man har kräk-feeling efter sina sista GHD och ska göra tunga mark (där man om nått får kräkfeeling även om man inte gjort nått innan!) då blir det inte roligt.

Efter passet märkte jag att läppen domnade bort lite. Min första tanke var att jag låtit mitt BCAA bli gammalt och att jag fått någon typ av reaktion mot drycken, men en check i spegeln var allt som behövdes för att inse att nejdu Majken, du har bara bitit dig så hårt i läppen under dina sista 8 marklyft att du gett dig själv en fläskläpp...

Fint att komma hem till den här solstrålen efter en Lördag på jobbet :-)

Marklyftsfläskläpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.