onsdag 26 januari 2011

.målsättning för säsongen 2011


~Att komma bland de 100 bästa i Tjejvasan.

Kom förra året på en 152e plats och kände mig fantastiskt nöjd med det med tanke på att jag startade i startled 2, hade varit sjuk veckan innan osv. I år startar jag i startled 1, har byggt mer muskelmassa, väger 10kg mindre och tror att topp 100 är ett realistiskt mål. Tid vill jag inte riktigt prata om eftersom det helt beror på föret och hur de har gjort iordning banan.


~Bästa dam i klubbmästerskapen.

Har de sista 4 åren kommit tvåa tre gånger & trea en gång. Största anledningen till det tror jag är att 5 km absolut inte är min grejj, jag är en långdistansare & gillar inte distanser under 2-3 mil. Men skall kämpa tills benen inte bär mig längre för att ta hem det i år.


~Att ta medalj i Vasaloppet/Komma bland de 200 bästa. Kom förra året på 249e plats och var mest förbannad när jag kom i mål för att jag inte riktigt hade kunnat ta ut mig som jag ville. Jag kom helt enkelt inte fram eftersom det var folk överallt. Snälla Vasaloppsarrangörer, hade det gjort så jävla mycket med en intervallstart á la Tjejvasan? Medaljtiden för damerna brukar ligga på mellan 06.30 - 06.50 och det tror jag definitivt att jag skall klara av.


~Förbättra tid och placering i Rallarloppet jämfört med i fjol.

Ja. Helt enkelt. Topp 5 är väl ett annat mål jag har i bakhuvudet. Förra året var jag inte alls nöjd med hur de hade packat banan (om de ens hade packat den?) Stavarna sjönk ner en halvmeter & då har jag ändå rejäla trugor på mina. Hoppas på en förbättring i år från arrangörernas sida. Annars är det ett trevligt lopp med mycket stakning som jag gillar. Härligt med ett långlopp i Småland där man kan åka en enda distans och slipper åka rundor!

1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.