fredag 23 december 2011

. fairytale of new york

Igår var vilodag men mycket vila blir det ju aldrig såna dagar.
Julbord, julgranshuggning (på pappas mark så fullt lagligt;-)) & julklappshandlande. Idag fortsatte det med julstädning.

På julafton förra året hade jag en lång, fin skidtur på morgonen. I morgon blir det rullskidor på grus i regnväder..

 "Undrar varför det inte snöar längre kring jul förresten. Som jag minns det var det alltid snö på julafton och sådär, men det kanske är en efterkonstruktion. Spelar kanske inte så stor roll heller."
Men jo, Håkan. Det gör ju det.

Positvt med snöbristen (.......) får kanske vara att slippa springa med dobbade skor under Sylvesterloppet (10km) på nyårasfton, som jag har bestämt mig för att springa. Lite för att det blir ett bra träningpass men kanske mest för att putsa min tid från 2007, när jag näst sist stapplade in i mål på 1:04..
Det var på den tiden jag simmade 1-2km 5 dagar i veckan och tänkte "träning som träning" och förväntade mig att obehindrat kunna slå världsrekord i löpning. Ungefär.
Det var kanske här som löpandet i tävlingsform dog lite för mig. Det, och när jag blev supersjuk och joggade/gick Lidingö Tjejlopp för att få ihop Tjejklassikern och mest ville lägga mig ner och dö i en buske i princip hela loppet. Men med tanke på den enorm höga pinsamhetsgraden i att mina enda resultat från milslopp i löpning är över en timme är det dags att få till ett respektabelt resultat nu.

Och så lite bilder från juleriet här hemma. :-)

I väntan på den andra huggaren.


Granen valde att attackera mig.







1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.