måndag 30 juli 2012

" Du måste lyssna på kroppen och det är inte den som tränar mest som vinner mest " Mvh avundsjuk

Det var väl klart att den kommentaren skulle komma under 30-timmarsinlägget nedan.
Men:


" Lyssna på kroppen? Vilken myt! Ingen konditionsidrottare på hög elitnivå lyssnar på kroppen, INGEN! Kroppen viskar "tårta" och "sovmorgon"!
Ingen som "lyssnar på kroppen" tränar 30 timmar i veckan. Eller så har de jävligt dålig hörsel. Jag lyssnar hellre till min ambition och till mina drivkrafter. Och till Pavarotti och Pearl Jam. 
Lyssnar jag på kroppen vill jag bara softa.  "

- Jonas Colting, svensk triatlet.



Och hörrni, tror ni på allvar att någon som tränar 300 timmar om året har lika stor chans att vinna Vasan som ex. Jenny Hansson som tränar långt över det dubbla?
Tror ni på tomten och tandfén också?

Gillar ni inte mäng-inlägg behöver ni inte kika in här på ett par dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.