tisdag 31 juli 2012

Juli; 83,5 h & 127 mil.

Försäsongen är i full gång och efter att ha haft en lite sämre månad i Juni såg jag mycket fram emot att komma tillbaka ordentligt i Juli.
Och på FunBeat står just nu 5012 minuter - vilket betyder 83,5333 timmar :-) Och kroppen känns helt fantastiskt pigg trots mängden. Mycket av det här beror såklart på att jag har varit jobbledig i två veckor och kunnat brassa på med ett par tuffare veckor, eftersom ledigheten gav mig helt andra förutsättningar till återhämtning i förhållande till hur det normalt ser ut.

Planen är dock att försöka få Augusti och September att se ut ganska mycket som Juli gjorde.

De 83,5 timmarna är fördelade över cykling, rullskidor och löpning för det mesta. 3 timmar är styrketräning, och av de 3 timmarna är endast 1 på gym. Det hade säkert varit mer om inte gymmet här i Anderstorp haft stängt i ca 6352812873263 veckor på sommaren. Nu på slutet av månaden har jag även börjat simträna vilket jag tokälskar och kommer fortsätta med framöver :-) Senaste simpasset blev idag i Gislaved, där jag plaskade runt i 2500 meter. Hade det inte varit för att farmor var snäll och skulle hämta upp mig innan hon fick besök av sina "tant-kompisar" hade det säkert kunnat bli 2500 meter till. Berättade för henne att jag ville börja med triatlon varpå hon i vanlig ordning tyckte att "det är lite onödigt att röra på sig såhär mycket, Majken" :-)

Utöver de här 83,5 timmarna tillkommer runt 17 timmar strech och yoga, men eftersom jag inte är gymnast, dansare, simmare eller något annat där vighet är av stor vikt räknar jag inte med det. Däremot kan man ju säga att jag har ägnat över 100 timmar åt min form i Juli, vilket egentligen är rätt coolt :-)

Från dagens simpass i Gislaved.
Trodde jag skulle ha tur och slippa räkna längder med min fina Garmin, men satelittäckningen i bassängen svek.

På väg ut från simhallen såg jag den här. Någon som varit med på det här och kan berätta lite vad som brukar hända på såna här pass? Och hur duktig man måste vara för att vara med i gruppen med tuff intervallträning?
Hade gärna hängt med på några såna här pass men vill helst veta vad jag ger mig in på innan så det inte blir jag och 20 stycker Sarah Sjöström-brudar ;-) :-)

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Triathlon är verkligen något för dig! Det är en prövning att köra alla grenarna på raken, speciellt att gå från cykling till löpning. Varför inte åka upp till huvudstaden och köra den olympiska varianten den 26 augusti :-).

    http://stockholm.triathlon.org/se/motionar/distanser/

    Jag testade sprint på Lidingö Triathlon förra året och fick mersmak.

    Tack för en inspirerande blogg!

    /Petra

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.