söndag 5 augusti 2012

Åk med på glaciärläger i Ramsau i höst!



Nu börjar det bli dags att anmäla sig till höstens grymmaste träningsläger - nämligen det de före detta elitåkarna Staffan Larsson och Mattias Svahn tillsammans annordnar nere i Österrike! =)
Jag var där i en vecka förra hösten och det är något av det absolut roligaste och träningsmässigt bästa jag har varit med på. Upplägget är vansinnigt proffsigt, och man kan vänta sig fantastisk träningsnatur, underbara upplevelser, 3rätters både till lunch och middag samt möjlighet att rymma ner till hotellets SPA-avdelning om man skulle känna för det efter en tuff träningsdag =)

På förmiddagen spenderar man några timmar uppe på glaciären med teknikåkning, filmning av teknik och individuell genomgång av vad man kan förbättra. Sedan fri åkning. På eftermiddagen väntar barmarksträning i form av rullskidor, mountainbike, löpning eller stavgång. Utöver detta bjuds det på föredrag och vallakurser.
För er som undrar om träningen och om alla kan vara med så är svaret absolut ja! När man anmäler sig får man fylla i tidigare resultat, vad man har för mål osv. Sedan delas man in i olika träningsgrupper på lägret!

Förra året var jag som sagt med i 7 av 11 dagar, men i år går jag all in och stannar lägret ut. Har sett fram emot det här i princip sen jag kom hem från lägret förra året! =)

Här är några bilder från min fantastiska upplevelse förra hösten!


Dit upp åkte vi med våra skidor!

3600 möh!

På glaciären. 


Staffan Larsson instruerar.

Stav"gång" uppför Schladming-backen! Såhär fint var det när man hade kämpat sig upp på toppen =)

Rullskid-race uppför Pichl-backen.

Jag vann före Magnus.
Här satt vi och dog en lång stund efter att vi kommit upp...
Ta chansen och häng med och träna på världens underbaraste plats! =)
Anmälan och mer info hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.