lördag 5 januari 2013

Tävlingspremiär och motivationsbrist.

Nu börjar det kännas ganska tungt emellanåt.
Skall jag vara helt ärlig är jag jäkligt trött på att vara gravid. Alla de här människorna som stortrivs som knölvalar kan omöjligt veta hur mycket kul man kan göra när man är en liten pinne.
Trött på alla roliga saker jag inte kan träna för att magen är ivägen. Trött på att det börjar bli en utmaning att få på sig sockar och skor. Trött på att snön lyser med sin frånvaro och trött på rullskidor under vintermånaderna. Trött på att läsa om hur alla andra kör roliga intervallpass och slår personliga rekord medan jag är glad om jag kan få till 20 minuter A3 i veckan.
Och framförallt trött på Hälsolyftet i Anderstorp. Ju mer gravid man blir desto kvavare och varmare känns det därinne. Luften där inne kan verkligen göra den mest träningsmotiverade helt omotiverad.

Som tur är finns det en liten ljusglimt i det hela - i morgon blir det tävlingspremiär för 2013.
10KM klassiskt med individuell start i Tranemo och vad jag har förstått är det på samma bana som förra årets Kindsmästerskap. Då hasade jag mig i mål på sega 36 minuter och tänkte att "Såhär sakta har jag aldrig kört milen och kommer aldrig köra igen".
Något säger mig att det kommer bli nytt snigel-rekord i morgon.
Trots att enda förhoppningen inför i morgon är att gå i mål utan att bebi går bananas i magen och jag måste bryta så skall det bli jäkligt kul med tävling. Och det är många tankar som snurrar i huvudet såhär dagen innan tjockis-premiären i spåren;

1. Hur skall jag göra på platten när jag inte kan staka? Och framförallt: hur många kommer missta mig för en panikfylld knubbsäl på plankor?
2. Varför har jag inte prioriterat att spanna om skidorna? Hur kommer det funka att köra på skidor spannade för 60kg när man väger 76? (Rätt svar här är antagligen förjävla dåligt)
3. Hur många gånger kommer jag bli varvad av sisådär - alla?
4. Kommer målet ha öppet när jag kommer i mål?



Förresten, nu är det lättare att klicka sig in hit =)
Nu kan ni skita i blogspot och bara skriva in xcsmajken.com!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.