söndag 13 januari 2013

Vissa har mindre att göra än andra .

Det är väldigt sällan jag har sådär extremt lite att göra.
De flesta dagar går i en väldigt fart från dess att klockan ringer kring 06 och tills jag slocknar vid 21-22. Andra verkar verkligen inte ha lika fullt upp på schemat.

Häromdagen fick min lilayster ett mail från en kille som undrade om hon låg bakom en blogg där användaren stjäl bilder på tjejer och lägger upp i syfte att få läsaren att tro att det är dem på bilderna. Malin förstod inte vad det var frågan om, och vi började kika lite på bloggen i fråga.
Ganska snart upptäckte vi något ganska intressant.
Från och med att bloggen startades i Augusti 2012 har den här personen tagit både bilder och text från min blogg och publicerat på sin - för att få läsaren att tro att det är hon på bilderna. Där fanns bilder på mat jag har lagt ut, bilder från träningspass, bilder från stugan uppe i Skeikampen osv. Textmässigt har han/hon bland annat kopierat mitt inlägg om LCHF och mitt inlägg om Medaljens pris. Utöver bloggkontot hittade vi ett flertal twitter-konton och ett instagram-konto där han/hon lagt upp bilder från rullskidpass i somras.

Men priset tas nog ändå av inlägget jag skrev om Kristina. På bloggen i fråga hittade vi även det inlägg - med den lilla skillnaden att Kristinas namn bytts ut mot "Eva", samt att skidträning bytts ut mot att den här personen påstår sig ha träffat "Eva" genom att hon tränade Elise och Sofie i löpning. Hon skriver också att hon träffade "Eva" när hon bodde i Vetlanda. Patetiskt.




Vad får man egentligen ut av det här? Driva en blogg där man kopierar texter, citat och bilder och använder dem för att göra inlägg om personer man inte ens känner och aldrig har träffat. Jag förstår verkligen inte bristen på vettiga saker vissa folk har att sysselsätta sig med.

Och just det ja, personen påstår sig också satsa mot långlopp, tycka om fotografering, speedway, löpning och längdskidåking. Samt att hon tydligen är halvnorks. Låter det bekant?
Personligen tror jag inte den här människan tränar ens i närheten av vad han/hon får det att låta som. Det finns nämligen ingen som tränar 70-80 timmar i månaden som har ork och energi att lägga ner så mycket tid på såna här jävla barnsligheter.

Mitt inlägg om dokumentären "Medaljens pris" på "Nathalies" blogg.

Mitt inlägg om LCHF och min träning som ungdom, också hämtad från "Nathalies" blogg.

Inlägg + bild kopierat från min blogg.

Bild screenad från det fejkade instagramkontot. Under bilden hade Nathalie skrivit att hon hade haft en fin dag ute i solen. Jo men tjenare.


Adressen till bloggen är http://neverregretjustforgetandsayfuckit.wordpress.com/  Många av de inlägg och bilder som är tagna från mig har under det senaste dygnet tagits bort. Vet däremot att de bilder som ligger där nu inte heller är på någon "Nathalie" då vi vet vilka tjejerna på resterande bilder är. Bland annat har flera bilder och texter tagits från triathleten Matilda Modig.
Twitter-kontot som också går ut på samma sak heter Calmarzita och instagram-användaren heter "liasinstagram".

7 kommentarer:

  1. Haha herregud, vad fan skall man säga? Sjukt vidrig människa!

    SvaraRadera
  2. Anmäl till polisen! Urkundsförfalskning, ganska hårda straff på de!

    SvaraRadera
  3. Åh, patetisk liten människa..

    SvaraRadera
  4. Men hur kan man göra något sådant, det är urdumt!

    SvaraRadera
  5. Stackars tjej, hon vill vara någon annan.

    SvaraRadera
  6. Hm henne pratade jag mkt med, där blev man lite lurad då. Dock trevlig då vi hade samma intresse eller jag trodde man hade det.

    SvaraRadera
  7. Då var det du som gillade thaisoppan och inte hen.

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.