måndag 28 oktober 2013

16 timmars träning förra veckan och spännande möten i Vetlanda.

Det var med ganska stor förvåning jag såg att jag fick till 16 träningstimmar i förra veckan. Förra veckan var en intervallvecka där fokus skulle ligga lite mer på hög puls, intensitet, impulser osv. Under såna veckor får mängden stå tillbaka och jag brukar sällan komma upp i mer än 12-13 timmar.
Såhär fördelade timmarna sig under veckan:

A1 - 12:30 timmar.
A2 - 2 timmar
A3 - 55 minuter
A3+ - 5 minuter
Styrketräning - 30 minuter, bara egen kroppsvikt.

Jag avslutade veckan igår med att köra en timmes fartlek/A2-löpning med stavar i Sapa-backen här i Vetlanda. Jag springer/luffsar upp, springer ner och håller på så en timme. Trots att det ösregnade var det varmt och det blev ett härligt pass trots att mörkret kom lite snabbare än vad jag räknat med. Jag och Tomas körde precis det här passet strax efter nyår 2012 och jag tycker att det har hänt väldigt mycket sedan dess. Då gick vi skidgång uppför hela backen och sprang ner, igår orkade jag köra sprättande stavlöpning uppför två tredjedelar av backen innan jag gick över på skidgång.

Idag var jag och styrketränade på Friskis på morgonen och sedan har jag varit på två sponsormöten här i Vetlanda. Det känns kul att börja om lite på nytt i en stad där ingen vet så mycket om en. Få prata om satsningen i ett större perspektiv, få prata om hur allt började, presentera sin vision för företaget och satsningen för nya människor och sådär. I Anderstorp där många vet en del om vad man sysslar med blir det mest prat om hur jag kommit tillbaka efter graviditeten så det var kul att få en lite ny vinkling på det hela :-)

Ikväll hade jag tänkt sticka ut och springa i skogen efter middagen men när Simone-stormen började dra in och vi fick rapporter om fallna träd så kändes det inte sådär jättesmart. Det fick istället bli en liten ofrivillig, men ganska välkommen, vilokväll tillsammans med Tomas och Charlie. I morgon är det däremot full rulle med dubbla pass igen.

I lördags var vi på 100års ( 2x 50års) kalas. Tänkte det kunde vara trevligt för er att se att jag har andra kläder än träningskläder + inte alltid är genomblöt med snor i halva ansiktet...

Om någon missat det så bor vi i Småland. Av alla dessa inhemska specialiteter höll jag mig dock till vatten (vilket jag var ganska ensam om)

Nya kompisar! Skall bli kul att testa stakning med kompressionströja!
Just nu har Pölder en jättekampanj på 2XU-kläder där du bla sparar 300,- på de långa tightsen och 200,- på tröjan :-) Löp og kjöp!



1 kommentar:

  1. Alltså, vi är uppväxta i samma håla men jag har inte den blekaste aning om vad môsavatten och lôsadrekka är för något? Please explain! haha

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.