lördag 26 oktober 2013

Artikel i VN och SEB fortsätter som sponsor .

Det har än så länge varit en väldigt fin, men blöt, träningsvecka som bjudit på både långpass och 3 intervallpass. I Måndags och Tisdags körde jag lugna distanspass för att försöka väcka min söndertrasade överkropp till liv efter brutala Thorax-intervaller och rullskidtävling i förra veckan. I Onsdags när triceps och axlar började kännas pigga igen blev det först 1,5 timme stakning på rullskidor för att sen köra 4x4minuter på stakmaskinen. 4x4 är en typ av intervall som jag inte gillar och inte är speciellt bra på. Det är för länge för att ligga på absoluta max och det är för kort för att ligga på tröskel. På Onsdagskvällen blev det styrketräning och cykling.

Igår blev det tre timmar rullskidor på morgonen, varav 2 timmar helt utan regn! (man får vara glad för det lilla) På kvällen åkte jag, Tomas och Charlie till Isaberg. Vi tog med oss Chariot'en och tanken var att de skulle gå promenad och titta på när mamman slet i backarna men väl framme så ösregnade det och dessutom somnade Charlie lagom till att vi kom fram. Det slutade med att Tomas satt i bilen och ringde jobbsamtal, ungen sov och mamman körde 10x 90 sekunder elghufs med tillhörande överjävlig mjölksyra ute i ösregnet.

I morse var tanken att jag skulle köra ett lugnt och fint distanspass på morgonen. Yr.no sa att det skulle bli sol och 9 grader så det kändes som julafton när jag gick och la mig. När jag vaknade insåg jag ganska snabbt att jag försovit mig ett par timmar, och efter en titt ut genom fönstret så verkade det som om solen gjort detsamma. Jag orkade inte stressa ihjäl mig för att komma ut så det slutade med att jag somnade om en halvtimme och vaknade av att Charlie drog mig i håret och skrattade. Kan verkligen rekommendera livet med bebis :-)

Under dagen har vi bara myst, varit ute med vagnen i ett par timmar och lekt med duplo. Vi tog oss även en sväng till Gislaved och köpte "jeans" och skjorta till Charlie så han har nått fint att ha på 50års festen vi skall på i morgon kväll. Egentligen är jag ganska anti att klä små bebisar i "vuxenkläder" som sitter tajt och är obekväma att leka i, men jeansen vi hittade såg faktiskt ganska lekvänliga ut så det får gå för en kväll.

Den här ungen vet inte hur man inte är glad. Här tittade han på löv som ramlade av ett träd. 

Ikväll blev Charlie bortrövad av sin mormor och medan de hade myspys gick jag upp till sporthallen för att vara med på AOK's fredagsträning. Efter en uppvärmning som involverade både A3 och A3+ gick vi över till traditionell cirkelträning/cirkelintervall. Jag tänker inte ens försöka förklara alla konstiga övningar Mathias fick oss att göra.

Vi avslutade i alla fall med stegstyrka. Först en armhävning, sen ställa sig upp, sen ner igen och göra två, sen ställa sig upp, ner och göra tre och så vidare. När vi hade gjort 10 serier (totalt 55 armhävningar) pustade alla ut och hann väl tänka "Äntligen klara!" innan Mathias sa "Och så gör vi 9" varpå ett kollektivt "VA?!" hördes i lokalen. Då skulle vi alltså köra en stegstyrka ner från 10 också. Totalt gjorde de som fullföljde alla serier 104 armhävningar, i princip på raken. Jag körde alla på tå. Det var frestande att gå ner och köra på knäna, men än mer frestande att bli den enda som genomförde hela övningen utan att stå på knä.. :-) Jag som aldrig varit bra på armhävningar kände mig lite nöjd över detta.

Kan även meddela den roliga nyheten att SEB fortsätter som sponsor inför nästa säsong! :-) Jag var där för ett par dagar sedan på ett möte och det var lika trevligt som vanligt. Nästa gång jag åker dit blir troligtvis för att skriva på papperna på lånet på huset i November - spännande! :-)

Samma dag som SEB berättade att de vill vara med även under kommande säsong så ringde Värnamo Nyheter för en intervju. Resultatet gick att läsa i papperstidningen igår. Jag väntade mig en "Vad är du för en mamma som inte är med ditt barn 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan, förstår du inte att bebisen tar skada av att du inte tittar på honom hela tiden?!"-kommentarstorm men herregud så lugnt det varit. Ett par stolpskott har hittat hit men det har varit allt. Med all rätt. Tror inte direkt Jörgen Aukland (som blev pappa till sitt tredje barn för någon vecka sen) kommer få en enda fråga om han inte borde skippa Ski Classics till förmån för att vara hemma och ta hand om sin bebis i vinter...

artikel i värnamo nyheter igår.
Generellt är det ganska underligt att folk har så mycket åsikter om människor man inte känner. När jag la upp bilderna på viktnedgången för ett tag sedan fick jag ett inlägg på min Facebooksida från en man som skrev att kroppen till vänster (alltså så jag ser ut idag) ser ut att tillhöra en sjuk människa som mår dåligt. Den slutsatsen drog alltså en vilt främmande människa som aldrig träffat mig, vet hur jag lever, hur jag tränar - han visste ingenting om mig. Ändå tyckte han att han kunde avgöra att jag är sjuk och mår dåligt, av att se en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.