fredag 15 november 2013

Anmäld till alla loppen i Ski Classics!

Äntligen! :-) Det känns fantastiskt skönt att det löste sig med Jizerska till slut, det var lite svettigt där ett tag faktiskt. Nu återstår bara att ordna resa och boende till Tjeckien, boka resa mellan Marcialonga/König samt resa upp till Åre. Resten är klart!

karta över Ski Classics 2014

Men tävlingspremiären kommer förhoppningsvis långt innan dess att det blir dags att tävla i Ski Classics-premiären i Tjeckien. Jag lär väl inte åka uppåt landet för att tävla såhär tidigt på säsongen men har spanat in lite tävlingar runtom i Småland i December. De är ju däremot ganska mycket kortare (3-8KM) än vad som hade varit optimalt inför Jizerska. Sen gäller det ju att det kommer någon snö också..

Utöver resbokningar märks det än så länge inte sådär jättemycket att säsongen är på ingång. Jag kör liite fler intervallpass än tidigare och har börjat "smådeffa" lite. Planen är väl att gå ner en 3KG till för att spannet på skidorna skall vara optimalt. Ingen jättedeff med andra ord och inget som kommer bli speciellt svårt. Kommer antagligen komma ganska långt på att ta en bulle till fikat (istället för 4) och att hålla nere godisintaget till en dag i veckan. 

Veckan som gått har varit väldigt bra träningsmässigt. De tre passen jag är nöjdast med är 10min x 4 intervaller på Thorax Trainer (40 min A3) , mitt stakpass på tre timmar i morse och löppasset med 15 tuffa A3-minuter igår med Tomas. På tal om Thorax Trainer så reser jag och pappa ner till Danmark i nästa vecka för att träffa Ulrich och de andra på företaget igen. Vi skall gå igenom lite träningspass inför säsongen som kan vara bra för formtoppen. Jag är extra tacksam över min stakmaskin såhär på hösten när man verkligen inte är så sugen på att ge sig ut i mörkret och regnet på kvällarna.


kort video som Tomas spelade in under Thorax-intervallerna.


Nu väntar ett mellanmål innan jag och Tomas sticker upp till sporthallen för att vara med på AOK's gemensamma cirkelfys! :-) 

1 kommentar:

  1. Jag tänkte bara höra hur du lägger upp din kost? Hur ser till exempel en vanlig dag ut när det gäller maten, har du stenkoll på varenda kalori? Skulle vara riktigt intressant att läsa! :-)

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.