måndag 11 november 2013

Distansmåndag.

Idag har det varit en fantastiskt fin träningsdag med två korta, men väldigt fina, distanspass.
I morse körde jag ett favoritpass; stakning till och från Kulltorp. Vägen mellan Kulltorp och Anderstorp är ganska kuperad och väldigt fin att träna stakning i motlut på. Stakar man hela vägen dit och hem får man i runda slängar 9KM stakning i varierande (men oftast hyfsat brant) motlut. Förutom fin överkroppsträning fick jag även se soluppgången, ett rådjur och en sönderfrusen orm. Det sistnämnda lite mindre mysigt.

Soluppgång och motlutsstakning. Här i den längsta backen på rundan som mäter 1,5KM.

Runt lunch fick jag ett meddelande på FunBeat av Kristina i klubben som undrade vad jag skulle hitta på för eftermiddagspass. Jag föreslog löpning vilket hon tyckte lät bra och strax efter två sprang jag och Charlie upp till henne. Vi sprang sen en fin runda som mestadels gick på grusväg och mätte 16KM. Kalaset tog ganska exakt 1:32, men det kändes som typ en halvtimme. Tiden går så galet fort på distanspass bara man har någon att prata med. Ett fint A1 pass med andra ord, och kul att testa Chariot'en på grusväg! :-)

Andra saker som hänt idag då? Jo, jag har anmält mig till König Ludwig Lauf, vilket betyder att jag är anmäld till alla Ski Classics lopp förrutom Jizerska. Som idag blev fullt. Attans. Av olika anledningar har jag väntat med att anmäla mig och när jag skulle göra det idag möttes jag av nyheten att det blivit fullt. Förhoppningsvis lyckas jag lösa det. Det skulle kännas jättetråkigt om det inte skulle gå att få till nu när planen är att åka alla deltävlingar. Om någon sitter på en plats till Jizerska (50KM) får ni gärna höra av er till mig. Annars hoppas jag att det är som till Vasaloppet: att det alltid går att få tag på plats om man verkligen vill...

Jag kan också meddela att mitt samarbete med AD Plast avslutades idag. AD Plast har varit med sen uppstarten av satsningen och varit en av mina större sponsorer. Att samarbetet avslutas var väntat då de från början sa att de ville vara med under en period på tre år :-) Jag önskar företaget lycka till med sina fortsatta åtaganden och tackar för ett fint samarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.