lördag 9 november 2013

Familjeintervaller.

Idag var tanken att jag skulle gå upp tidigt, typ 5-6, men när klockan ringde för 7e gången och jag fortfarande inte kände för att varken äta frukost, köra långpass eller överhuvudtaget röra mig utan bara fortsätta ligga och snuffsa på världens goaste lilla pojk så bestämde jag mig för att byta den planerade Lördagsträningen mot den planerade Söndagsträningen - nämligen ett sjuhelsikes sprintintervallpass (som dessutom kunde göras mitt på dagen istället för på morgonen)

Till min stora glädje ville Tomas följa med så vi satte Charlie i Chariot'en och sprang mot skogen tillsammans. Charlie, som helt har slutat sova på alla ställen förutom i sin vagn, somnade på bara några minuter.

Väl framme vid skogen körde vi först 1min x 5, under vilka maxfarten låg på 21,8km/h (2:46 min/km). Tomas var en fantastiskt bra sparringpartner och hängde med på alla intervaller. På den sista slog han mig till och med! Totalt gav den första intervallserien 5min A3 varav 4 var A3+ för min del.

Sen begav vi oss upp mot en raka på en av elljusslingorna som är ganska exakt 200 meter lång. Där ställde vi vårt sovande barn intill spåret och körde sen 200 meter x 10 med 1 minuts vila mellan intervallerna. Resultatet blev 7 minuter A3, där maxfarten var 23,5km/h (2:33 min/km) och jag aldrig gick under 17km/h (3:30 min/km).

Efter en mindre kollaps efter sprintintervallerna joggade vi några kilometer bort till backen där jag och pappa sprang backintervaller när jag var mindre. Där körde jag 1min x 5 med stavar och Tomas lyckades på något mirakulöst sätt köra samma intervallset utan stavar. Efter sista intervallen höll han på att svimma så han fick ta mina stavar som stöd för att överhuvudtaget ta sig ner för backen.

Jag är fruktansvärt imponerad över honom. Han har inte sprungit regelbundet sen i våras och att då ge sig ut på ett nästan två timmar långt löppass och dessutom pressa in diverse intervallserier är ju helt galet :-)

Totalt slutade passet på 1 timme och 50 minuter, varav 17 minuter brutala A3-minuter. I morgon väntar distanscykling med två långa tröskelintervaller på morgonen och ett rullskidpass på eftermiddagen. Mellan passen blir det AOK's tipspromenad och så skall vi väl fortsätta packa ner våra liv i kartonger. Tänk att det bara är två veckor tills vi flyttar in i det nya huset!

ordning och reda.

Efter sprintintervallerna.

Nöjda pojkar efter avslutat pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.