torsdag 21 november 2013

Ut med det gamla, in med det nya - jag blir Salomonåkare! :-)

Äntligen skall jag få berätta vad jag har sysslat med nu ett tag! Uppmärksamma läsare har kanske redan noterat en viss föränding av header'n här på hemsidan.

Det var i förra veckan som Tony på Pölder Sport kontaktade mig angående ett samarbete med Salomon. I Måndags var vi där för att höra förslaget och det tog inte många minuter innan jag bestämde mig. Efter att ha testat både överdragskläder, tävlingsdräkt, pjäxor, stavar och tittat lite på Salomons nya S-LAB serie med både klassiska skidor och skejtskidor var jag heeelt såld. Speciellt betuttad blev jag i Salomons nya racedräkt Salomon EXO. Man har jobbat enormt smart med kompressionen och det känns inte som om man har något på sig. Samtidigt kramar den behagligt om muskulaturen och man känner sig inte intryckt och instängd som i många andra kompressionsplagg. Det skall bli enormt roligt att tävla i den i vinter! Nu finns det snart inga ursäkter för att inte åka väldigt fort i vinter ;-)

Salomon EXO

Under veckan har jag sen haft kontinuerlig kontakt med Kalle Zeitz på Salomon och bara blivit mer och mer trygg i det här valet och med samarbetet i stort. Det känns helt fantastiskt att en så stor skidaktör som Salomon tror på min satsning och vill ha ett långsiktigt samarbete med mig.

Salomon är ett av få företag som lyckats med att vara aktiva inom många olika sportsammanhang utan att tumma på kvalitén. Trailrunning, avancerade vätskesystem, kompressionskläder, träningskläder, längskidor, alpint, vandring, snowboard är bara några av de områden där de utvecklar produkter till högsta kvalité. Därför känner jag mig också helt trygg med att  byta mina terränglöpningsskor till ett par - just det - Salomon :-) Troligtvis lär jag väl hinna testa dem redan nu i höst då snön lyser med sin frånvaro här i södra Sverige.

På grund av en annan superrolig nyhet, som än så länge får vara lite hemlig, kom min duktiga syster idag hem till mig och hjälpte mig med lite "pressbilder". Tanken var väl att det bara skulle bli lite profilbilder men det blev - föga förvånande - flest bilder på Charlie. Under den vettiga och planerade delen av fotograferingen fick han däremot sitta själv på marken. I och med att det kommit någon millimeter med snö blev det hans första möte med det vita guldet. Han tittade, tog och ville (såklart) smaka på det också. Det är så häftigt att se deras reaktioner när de upptäcker nya saker :-) Något som inte är fullt lika roligt (i alla fall för föräldrarna) är att Charlie nu räknat ut hur man ställer sig upp. Till saken hör att hans balans är relativt skitdålig och att han inte räknat ut hur man tar sig ner från stående position än. Han kommer alltså upp och står antingen tills han inte orkar stå mer och ramlar - eller tills han bestämmer sig för att han inte vill stå mer vilket han löser genom att falla antingen framåt, bakåt eller åt sidan... Joråsåatte.








2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Lycka till på nya materialet! Har följt dig och din blogg sedan i våras när min sambo anmälde mig på rent jävulskap till tjejvasan. Jag hade inte tänkt åka först eftersom jag inte åkt skidor sen jag var 11. (23 nu.) men nu är jag nybliven mamma och tänkte att fan, jag kör ändå! Har köpt skidutrustning idag och väntar på snön! Är helt otränad och har inte sportat sen högstadiet... Jag är hyffsat säker på att jag klarar tre mil på ren envishet, men ska jag åka så kan jag ju lika gärna satsa helhjärtat på det, och undrar därför om du har några tips inför vinterns träning? Till en totalt otränad nybörjare, som blev morsa för 10 veckor sen. Tack på förhand och lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, stort grattis till bebisen! :-)
      Du får jättegärna maila mig på majkenjh@gmail.com om du vill det! Hur man skall lägga upp det efter man fått barn beror på så många olika saker. Om man haft foglossning skall man kanske lugna sig lite med typ löpning. Det som jag skulle lägga fokus på om jag var du är bålstyrka och stabilitet. Försöka jobba upp styrkan i magen igen eftersom den dels är så central i skidåkningen och dels på grund av att den försämras så pass mycket under graviditeten. Sen framåt vintern lägga in lite långpass på 20-30KM. Men som sagt, du får gärna maila mig! :-)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.