fredag 13 december 2013

Tävingspremiär på Söndag & placerad i elitledet i Jizerska.

soluppgång i Bäckseda.

För ett par veckor sedan fick jag ett mail från Jizerska (första Ski Classics-loppet som går av stapeln 12 Januari i Tjeckien) med information för elitseedade åkare. Jag tänkte inte så mycket mer över det utan la det i min mapp med skidrelaterade mail och tänkte väl att det antingen måste vara någon allmän info som går ut till alla anmälda - eller att det blivit något fel.

Idag blev jag dock varse (då jag fick en påminnelse) om att det inte alls var något misstag utan att jag faktiskt blivit elitseedad! Det känns helt fantastiskt kul, speciellt med tanke på att dameliten kommer få starta 15 minuter före herrarna för att få mer exponering i media. Just den biten känns jätterolig eftersom det innebär en fantastiskt fin möjlighet för mina sponsorer att få reklamtid inför massor av tv-tittare! :-)

Det känns också väldigt roligt att Jizerska ger mig den här chansen. Jag förstår faktiskt inte riktigt hur det gått till med tanke på att jag inte har några resultat från 2013 men är jättetacksam. Jag skall göra mitt allra bästa och ta vara på en här chansen för att lära mig så mycket jag bara kan om hur det fungerar att starta bland de allra bästa damerna. 

Idag blev det en snabbis till Pölder igen kring lunch för att hämta mina Salomon EXO-tights och sen vidare mot AOK's Fredagsträning. Idag stod cirkelfys och hinderbaneintervaller på schemat, riktigt kul! Det kändes som ett lagom pass inför tävlingspremiären i Ulricehamn på Söndag. Då går nämligen Västgötapremiären av stapeln. Distansen är 6KM med intervallstart så varken distans eller startsätt passar ju egentligen mig. Jag hoppas på ett fint A3-pass och få jämföra min form med lite herrar då jag tyvärr är enda startande i D21 enligt IdrottOnline.

Nya EXO-tights och valla till tävlingspremiären.

Ikväll har jag skrivit sponsoravtal som skall tas med på möten under kommande vecka, druckit julmust och lekt med Charlie. Tidigare ikväll skulle jag även visa Tomas hur de nya Salomon EXO-tightsen såg ut på och det slutade med att jag aldrig tog av mig dem. Har aldrig haft på mig tights som sitter så skönt om benen och passar så bra! Läste att min teamkompis Sandra Hansson beskrivit det som att det inte känns som om man har något på sig och det håller jag med om till 100%.

Till er som går i EXO-tankar skulle jag varmt rekommendera att ta en storlek större än vad ni brukar använda. Jag använder XS i alla övriga Salomon-plagg men har S i EXO-dräkten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.