fredag 13 december 2013

Tråkig läsning om Anderstorps konstsnöspår.

Måste säga att det är riktigt tråkigt att se att en av grannklubbarna, Burseryds IF, skriver på sin hemsida att "Anderstorps konstsnöspår inte är motionsvänligt och är inte värt namnet konstsnöspår". Speciellt med tanke på hur mycket AOK i detta nu kämpar med att få ut konstsnö samt hur mycket pengar man lagt på lansar inför 2013/2014.

Jag har åkt på Anderstorps konstsnöspår sedan jag var 8 år gammal. Sen kan man ju hävda att jag ligger på en viss nivå och inte borde räknas men man skall inte glömma att jag bara var en helt vanlig skidmotionär fram tills att jag var 19 år. Min mamma håller idag i pass för miniorer på 7 år som klarar av att köra banan galant. Självfallet ligger inte problemet hos banan utan i så fall ligger den ju hos åkaren själv.

För självfallet kan det vara så att vissa upplever den för tuff. Man kan aldrig få alla nöjda eftersom alla har olika förutsättningar och kör på olika nivåer. Men att uttala sig på det sätt som BIF gjort är rent ut sagt bara pinsamt och under all kritik. Speciellt när man låter det tala för en hel klubb. Jag hoppas att BIF skidsektion ändrar detta på sin hemsida samt kontaktar AOK för en förklaring av detta korkade uttalande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.