söndag 2 februari 2014

Ingen tävling för mig idag - men en hel del fina bilder från Marcialonga!

Det blev inget Västgötalopp idag. Eller, det blev det, men jag åkte inte. När vi kom dit 1,5 timme innan start åkte jag iväg för att testa fäste och kände ganska fort att det inte skulle gå. Pulsen rusade upp över 195 och det var bara att bege sig ner mot stadion och berätta för stackars pappa som spenderat lördagskvällen med att valla.

Istället för att åka så var jag istället med och langade till mina två teamkompisar och en ett par andra jag kände som åkte. Där och då ångrade man att man inte tagit med mer vätska för det var en hel del åkare som jag mött och pratat med på olika tävlingar som bad om dricka som vi fick säga nej till för att vi hade lite för lite med oss för att kunna dela ut för frikostigt.

Vi delade upp oss kring banan; pappa stod på ett ställe och jag stod med Kalles dotter Julia på ett annat ställe där vi kom åt spåret på fyra ställen. Vi samarbetade jättebra och det var faktiskt riktigt roligt att langa! Kanske en framtida karriär om det skulle gå helt åt helsike med själva åkandet ;-)
Det gick grymt bra för killarna, Samuel körde in på en 4e plats och Kalle på en 8e plats. Vann gjorde Andreas Svanebo framför Erik Wickström och Marcus Johansson.

Tre fjärdedelar av Team Oslo Sportslager - Moelven efter målgång.
(svaret på frågan "Är det dom som är långa eller du som är kort?" är både och)

Under tiden loppet pågick fick jag ett väldigt trevligt mail från Marcialonga. De har fotografer längs med hela banan, ungefär som Vasaloppet har vid målet, som tar kort man kan köpa och få via mail. Antingen 10 Euro per kort eller alla kort som finns på en för 42 Euro. Bilderna de tar är riktigt snygga och det känns helt klart värt att lägga pengar på. Nu när alla som följer med mig på tävlingar langar blir det ju aldrig att man får kort från när man åker längre.







På väg uppför sista backen.

Nu vet jag inte riktigt hur det blir här i veckan som kommer med träning/tävling. Jag känner mig sämre nu än vad jag gjorde i morse och vet inte när jag kommer börja träna igen. Till helgen blir det ett lopp om jag är frisk men jag kommer inte göra som jag brukar göra och vila dagen innan loppet. Jag kommer träna för att inte gå miste om pass inför Vasan och hellre riskera att göra ett dåligt lopp (men ett bra träningspass!). I morgon skall jag i alla fall till Pölder Sport och hämta lite roliga grejer, det skall bli riktigt kul nu när så mycket annat går lite halvkrasst...

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder Majken!! Oscar och jag har startat en blogg, den är väldigt mycket "under construction" men du får gärna titta in till oss =) Krya på dig och hoppas att du blir frisk snart. Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul Louise!! :D skall lägga till den på min blogglista! :-)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.