måndag 13 december 2010

så sei …

Har den sista tiden slitit med ryggont & halsirritation ( troligtvis för att vi fick spår i samma veva som det var -24 & det var lögn att försöka låta bli träningen trots kylan ) . Därför blev det en lugn helg på träningsfronten & istället en hektisk helg på musikfronten.
Jag var i Kongsberg & i Tønsberg och såg Skambankt de två sista gångerna på ett par år . Det känns…speciellt. Skambankt har varit väldigt viktiga för mig väldigt länge & inte minst när det kommer till skidåkningen. ( det säger kanske en del när de spelar 'Desertør' på konserter & jag drabbas av en brinnande lust att åka skidor eftersom jag i 8 fall av 10 lyssnar på debutplattan under skidpass ) .
Även om träningen och kosten har en stor del av prestationer & resultat är jag övertygad om att det är minst lika viktigt att ha något att plocka inspiration & motivation ifrån. Jag har turen att ha väldigt många såna här sporrar att välja bland, & en av dem är Skambankt .

" Rett opp nakken som en svane, syng nå som en nattergal. Husk prinsipp du en gang la ned, syng nå som en nattergal "

" Tenk på alt du hater, tenk på resultatet "


Lyssna på Skambankt på Spotify här, besök deras hemsida här , hitta deras Facebook Fansite här & för all del, köp deras musik via iTunes här .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.