lördag 25 december 2010

. kroppens geni

Hade en helt fantastisk julafton igår med kärlek, familj & träning.

Fick bland annat boken "Kroppens Geni" av Sverker Sörlin som jag ser väldigt mycket fram emot att läsa klart. Läste prologen & det första kapitlet igår kväll, där han tog upp det här med att inte lyckas. Och han skriver det så bra, Sverker. Den här oron man känner inför att aldrig veta om det man vill lyckas med kommer gå. Jag vill ju, jag vet att jag kan & jag vet att jag skall. Men vad händer om andra faktorer plötsligt blandar sig in ? En sånn enkel sak som att jag skulle bli sjuk. Få värre problem med ryggen. Bli påkörd och aldrig kunna gå igen. Aldrig veta hur fort jag egentligen kunde ha åkt.

För i grund och botten är det det allt handlar om. Att åka fort. Viljan att "komma till den yttersta randen av sin förmåga" som Sverker själv så bra beskriver det. Det är lika fantastiskt som det är läskigt. Jag tror det var det som egentligen fick mig att börja träna mer, att börja satsa ännu mer och ännu hårdare. Det faktum att jag vägrar sitta här om 10 år och undra hur fort jag kunde ha åkt .
Jag har bara läst 2 kapitel, så teoretiskt sett är det kanske lite tidigt att säga att det här är en av de bästa böckerna jag någonsin läst, men det gör jag ändå. Gillar du längdskidor - läs den .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.