tisdag 1 februari 2011

Mary Shelleys dröm syr en sick-sacksöm över allt som vintern gömt .


Fick ett mail av en jättesöt tjej igår som undrade vad jag åkte på under klubbmästerskapen, & det glömde jag ju helt bort att skriva. Jag åkte 9km på 28 minuter & 48 sekunder. Vi åkte 6 varv på en relativt kuperad 1,5km's bana. Jag försökte öppna ganska hårt för att så lugna mig varv 3 & 4 . Sen körde jag på ganska hårt på den 5e & på sista varvet var det ju bara att ge allt : )
Jag är ganska nöjd även om jag tror jag hade kunnat åka en 15 - 30 sekunder snabbare om jag inte dragit ner så på tempot där i mitten.

Idag blev det en intensv timme på gymmet på morgonen med fokus på överkroppen och så 2 timmar skidor på eftermiddagen i mitt favoritföre - 0gradigt & duggregn. Jag har alltid gillat de småjävliga förena bäst. Kanske för att det är då man får reda på vem som egentligen är den bästa skidåkaren. När det är -8 & stenhårda spår kan ju i princip vem som helst åka. Men när det börjar ta emot & kroppen börjar säga nej fast huvudet säger ja, när du svettas som om du satt i en ugn & när du inser att du har 1,5 mil kvar innan du är klar - det är då det visar sig. Vem som orkar, vem som har varit diciplinerad & tränat rätt mängder, vem som har varit nogrannast. & vem som är starkast. Det gillar jag.

I morgon får jag träna mina underbara, fantastiska småtjejer igen.
Det ser jag fram emot! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.